اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جهانی شدن سرود «سلام فرمانده» حاکی از تشنگی مردم دنیا برای ظهور است

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به فراگیر شدن سرود سلام فرمانده در کشورهای مختلف، اظهار کرد: این سرود راز و نیازی با امام زمان‌(عج) است و فراگیر شدن آن نشان می‌دهد مردم جهان تشنه ولایت و ظهور هستند و باید برای زمینه سازی این ظهور تلاش کرد.

جهانی  شدن سرود «سلام فرمانده» حاکی از تشنگی مردم دنیا برای ظهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی، امام‌جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: عمده شالوده تقوا دو بخش اساسی دارد که انجام واجبات و فرامین‌ الهی و ترک محرمات از جمله آن است.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که انجام واجبات و ترک محرمات کدام یک اهمیت دارد و در صدر اولویت است.

محمودی تصریح کرد: در این باره همه به اتفاق می‌گویند که ترک محرمات مقدم است چرا که خداوند حضرت آدم و حوا را از طریق واجبات امتحان نکرد.

وی افزود: مسأله‌ی غدیر، صرفا تاریخی نیست، بلکه مسئله‌ای جهانی و فرا دینی است، همانطور که پیامبر اکرم(ص) مربوط به همه جامعه بشری است، ولایت و جانشینی او هم مربوط به مردم دنیاست.

امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد: در خطبه غدیریه از مهدی موعود سخن به میان آمده است، یعنی همه چشم‌انداز جهان اسلام در خطبه غدیریه بیان شده است.

وی افزود: عید سعید غدیر، افضل همه اعیاد اسلامی است، چرا که اعیادی همانند فطر و قربان مربوط به مسلمانان و درون دینی است ولی عید غدیر مربوط به همه بشریت است.

محمودی اظهار کرد: ولایت و امامت امیر المومنین (ع) از همان آغاز بعثت به صور مختلف مطرح شد ولی در حجه‌الوداع و غدیر خم با شرایط خاص مطرح شد تا بر همه مسلمانان اتمام حجت شود.  

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز ولادت امام هادی (ع) تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره از آثار امام هادی‌(ع) است که در واقع بیانگر ویژگی‌های امام و در امتداد مسأله غدیر است.

وی اضافه کرد: عیدغدیر را باید به صورت بین‌المللی مطرح کنیم و آن را مختص به جامعه شیعی ندانیم کما اینکه علامه امینی در تألیف کتاب الغدیر با این نگاه و با بهره‌گیری از مستندات اهل سنت اقدام کرد.

محمودی با اشاره به فراگیر شدن سرود سلام فرمانده در کشورهای مختلف، اظهار کرد: این سرود راز و نیازی با امام زمان‌(عج) است و فراگیر شدن آن نشان می‌دهد مردم جهان تشنه ولایت و ظهور هستند و باید برای زمینه سازی این ظهور تلاش کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر بر ضرورت مشورت گرفت از کارشناسان دینی و فقها در امور اجرایی تاکید می‌کند و این همان چیزی است که امروز در قالب شورای نگهبان مطرح است.

وی با اشاره به سفر باید به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: دشمن گمان می‌کند با این اقدامات و‌تحرکات می‌تواند مقابل اندیشه مقاومت که در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است را بگیرد اما نمیدانند که نمی‌توانند جلوی این اندیشه الهی را بگیرند.  

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول