اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس من | مدرسه «قصه‌های مجید» در قالب کارگاه آموزشی صنایع دستی احیا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در بازدید از مدرسه تاریخی شهید حلبیان اصفهان که محل ضبط قسمت‌هایی از سریال «قصه‌های مجید» بود و همچنین نشست با رئیس و اعضای انجمن کلیمیان اصفهان، از برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات نجات بخشی این مدرسه تاریخی خبر داد.

فارس من | مدرسه «قصه‌های مجید» در قالب کارگاه آموزشی صنایع دستی احیا می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در نشست با انجمن کلیمیان اصفهان اظهار داشت: مدرسه تاریخی شهید حلبیان، با بیش از ۱۲۰ سال قدمت یکی از کهن‌ترین مدارس اصفهان از عصر مشروطیت تاکنون است که نقش مهمی در سیر تطور فرهنگ و تمدن مردمان فلات مرکزی ایران داشته است.

وی ادامه داد: این مدرسه در قلب بافت تاریخی اصفهان واقع‌شده و یکی از مهم‌ترین مراکز تاریخی اتصال‌دهنده اصفهان عصر سلجوقی به عصر صفوی است، روی همین اصل حفظ این مجموعه تاریخی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایزدی افزود: در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد خورشیدی بخشی از قسمت‌های سریال خاطره‌انگیز قصه‌های مجید به کارگردانی هنرمند فرهیخته کیومرث پوراحمد در این مدرسه تاریخی ضبط‌شده و حداقل 2 نسل جامعه ایرانی در دوران معاصر از این سریال خاطره‌ها دارند، لذا با توجه به اینکه مالکیت این مجموعه در اختیار انجمن هم‌وطنان کلیمی بوده است، امروز توافقی در خصوص احیا این مدرسه منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش‌های تاریخی این مدرسه در ۳ بخش و در ضلع جنوب شرقی و شمال شرقی این مجموعه واقع‌شده، مقرر شد این بخش تاریخی که در حدود ۳۸ کلاس را در خود جای‌داده ضمن مرمت اساسی به کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی ویژه جوانان اختصاص یابد، تا علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران عزیز اسلامی بتوانند در این مجموعه تاریخی به ترویج هنرهای دستی نیاکان مبادرت ورزند و درعین‌حال این مجموعه تاریخی با بیش از ۱۲۰ سال قدمت به حیات ارزشمند خود ادامه دهد.

به گزارش فارس، مخاطبان این خبرگزاری با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من( اینجا بخوانید) در خواست داشتند تا برای مدرسه شهید حلبیان یا همان مدرسه قصه‌های مجید اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول