اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تامین آب شرب ۵۶ هزار نفر در قشم پایدار می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های قشم طی یکسال آینده، شاهد بهبود وضعیت تامین و توزیع آب شرب پایدارِ جمعیتی برابر ۵۶ هزار نفر خواهیم بود.

تامین آب شرب ۵۶ هزار نفر در قشم پایدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان نشست هم اندیشی با فرماندار قشم با اشاره به روند آبرسانی به روستاهای این جزیره، از احداث سه سایت نمک‌زدایی در شرق، غرب و مرکز در مجموع به ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در قشم خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر این سه پروژه هر کدام به ظرفیت چهار هزار مترمکعب در شبانه روز در روستاهای تورگان، باسعیدو و سلخ توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دست احداث است. 

به گفته وی با بهره‌برداری از این پروژه‌ها طی یک سال آینده، شاهد بهبود وضعیت تامین و توزیع آب شرب پایدارِ جمعیتی برابر ۵۶ هزار نفر خواهیم بود.

مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اجرای سه پروژه خط انتقال آب به روستاهای سلخ، باسعیدو و تورگان  قشم، اظهار داشت: این پروژه‌ها در مجموع به طول ۴۱ کیلومتر و با اعتباری برابر ۲۴۴ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی افزود: همچنین پروژه ساخت مخازن ۵۰۰ و یک هزار مترمکعبی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

حمزه‌پور تاکید کرد: آبفا با تمام توان و تجهیزات پیگیر رفع مشکلات آبرسانی در روستاهای جزیره قشم است. 

محمد محمدحسینی‌تختی فرماندار قشم نیز تصری کرد: انتظار است طی یکسال آینده شاهد افزایش بهره‌مندی روستاهای کم برخوردار از آب شرب پایدار باشیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا و ایجاد منبع پایدار آبی تاکید کرد. 

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول