اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هدف رویداد ملی گوهرشاد، تبلور حجاب براساس باورهای اصیل مردمی است

معاون فرهنگی،اجتماعی، گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، حجاب را حرم عنوان کرد و گفت: مسؤولین دارای صلاحیت باید از اعتقادات و باورهای مردم جهت اقناع‌سازی بهره برده و براین اساس هدف برپایی رویداد فرهنگی حجاب، تبلور حجاب براساس باورهای اصیل مردمی است.

هدف رویداد ملی گوهرشاد، تبلور حجاب براساس باورهای اصیل مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، مهدی حسین زاده امروز در حاشیه اکران فیلم هِناس که با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی به نمایش درآمد، در پاسخ به سئوالی در خصوص برپایی رویداد ملی فرهنگی گوهرشاد با محوریت منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: مسئله حجاب پیش از هر موضوعی یک مسئله فرهنگی است و با عنایت به اینکه اعتقادات و باورهای مردم، عمیق‌ترین لایه‌های فرهنگ محسوب می‌شوند رویداد فرهنگی گوهرشاد بر این محورها تمرکز نموده است. 

وی با انتقاد ازعدم بهره گیری از باورها و اعتقادات مردم در زمینه حجاب که موجب دشوار شدن امور شده، گفت: هِناس فیلمی در زمینه احترام به مفاهیم حرمت، حریم و حرم است که در آن متبلور شده و در فیلم روایت چگونگی دفاع یک نخبه ایرانی از حریم خود را به تصویر می‌کشد. 

معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، حجاب را حرم عنوان کرد، حریمی که از حرم خانواده دفاع می‌کند و افزود: باید توجه داشت که مردم کشورمان پاک، اخلاق مدار و شهیدپرور هستند و مسؤولین دارای صلاحیت باید از اعتقادات و باورهای مردم جهت اقناع‌سازی بهره برده و براین اساس هدف برپایی رویداد فرهنگی حجاب، تبلور حجاب براساس باورهای اصیل مردمی است. 

مسؤولیت‌پذیری و زندگی متعهدانه مهمترین پیام فیلم هناس از زندگی شهید است
شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد نیز در حاشیه اکران فیلم هِناس با قدردانی از همکاری مسؤولین فرهنگی گیلان و سازمان منطقه آزاد انزلی استقبال از فیلم را علی رغم ژانر آن و شرایط خاص سینمای جهان و کشورمان خوب و قابل توجه دانست و اظهار کرد: کلید واژه‌ای که در طول فیلم بسیار از سوی بازیگر نقش شهید به آن اشاره شده، زندگی متعهدانه است که در قالب چنین سبک و الگوی زندگی ایی نسبت به وظایفی که نسبت به سرزمین، مسؤولیتی که برعهده داریم و خانواده مسؤولیت‌پذیری بیشتری داشته و در هر عملی متوجه انجام تعهد خود در بالاترین سطح ممکن باشیم. 

به گزارش فارس، در پایان برنامه اکران فیلم هِناس، در حضور خانواده شهدا و ایثاگران استان گیلان از شهره پیرانی و آرمیتا رضایی نژاد، همسر و فرزند شهید رضایی نژاد توسط معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تجلیل و تقدیر شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول