اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فرمانده سپاه امام رضا(ع): مسئله شهادت بخشی از فرهنگ و یک جریان توقف‌ناپذیر است

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام گفت: امروز مسئله شهادت به یک جریان توقف‌ناپذیر تبدیل‌شده و بخشی از فرهنگ است که باید به نسل‌های مختلف تفکر شهدا به‌درستی تسری پیدا کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع): مسئله شهادت بخشی از فرهنگ و یک جریان توقف‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی عصر امروز در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره یک هزار و ۶۰ شهید شهرستان قوچان در جمع اعضای این شورا اظهار کرد: مقررشده است در خراسان رضوی کنگره شهدا در ۵ شهرستانی که بیش از یک هزار شهید دارند به‌صورت ملی برگزارشده و در مابقی شهرستان‌ها کنگره شهدا به‌صورت استانی و شهرستانی به اجرا درآید.

وی یادآور شد: با اعطای احکام امام‌جمعه، فرمانده سپاه و فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و تیپ ۲۷۷ شهید تولایی قوچان به‌عنوان برخی اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره یک هزار و ۶۰ شهید این شهرستان علناً شروع کار این کنگره در قوچان هم‌زمان با دهه امامت و ولایت انجام‌شده است.

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام با اشاره به اینکه تاریخ برگزاری این کنگره ملی در قوچان باید بر اساس اقتضائات شهرستانی و اقدامات اعضا تعیین و اعلام شود، گفت: مسؤولین، آحاد مختلف جامعه، نخبگان، خواص، علما و غیره باید با یک خرد جمعی پای‌کار آمده و ضمن ارائه راهکارها و برنامه‌ها، شاهد یک خروجی مؤثر از برگزاری این کنگره باشیم.

غیاثی بابیان اینکه کتاب یادواره شهدا در تراز انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری باید موردمطالعه برگزارکنندگان یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا قرار گیرد، افزود: پس از مطالعه این کتاب مشخص می‌شود که غفلت‌هایی در برگزاری این مراسم‌ها صورت گرفته و اگر به بخش‌هایی از آن توجه می‌شد به لحاظ کیفی تأثیرات فراوانی برای جامعه به همراه داشت.

وی با تأکید بر این موضوع که برگزاری کنگره شهدا فرصتی برای توجه به مقوله معرفی تفکر و اندیشه شهدا و آرمان‌های امام شهدا است، تصریح کرد: امروز مسئله شهادت به یک جریان توقف‌ناپذیر تبدیل‌شده و بخشی از فرهنگ است که باید به نسل‌های مختلف تفکر شهدا به‌درستی تسری پیدا کند.

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام بیان کرد: تجارب موفقی در برگزاری کنگره‌های شهدا در استان‌های مختلف وجود دارد که با توجه به وجود برخی مشترکات در کنگره‌ها از این تجارب استفاده کرد و برنامه‌ای موفق و قابل بهره‌برداری را ارائه نمود.

ضرورت توجه به رسانه و فضای مجازی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره یک هزار و ۶۰ شهید شهرستان قوچان هم در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینه تجدیدنظر آماری برای شهدای این شهرستان از طریق بررسی کد ملی، محل صدور، تولد و دفن، گفت: پیش‌ازاین آمار شهدای قوچان ۷۳۷ نفر بود که نام شهدایی همچون شهید کلاهدوز یا شهید کریمی به‌عنوان اولین شهید انقلاب در این شهرستان در لیست وجود نداشت.

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق بابیان اینکه از سال گذشته تاکنون یادواره‌هایی نظیر یادواره شهدای انقلاب و گرامیداشت ۳۰ دی، یادواره ۲۸ شهید طلبه و روحانی و غیره در این شهرستان برگزارشده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اصول در این برنامه‌ها توجه به محتوا، رسانه، نشر و ادبیات شهید و شهادت و اقدامات اثربخش دیگر بوده است.

وی از برگزاری یادواره سرداران شهید با محوریت شهید یوسف کلاهدوز در مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس فکر می‌کنند به فراموشی سپرده‌شده‌اند که گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس فارغ از هرگونه جناح و تقسیم‌بندی‌های سیاسی، یادواره شهدای ترور، ورزشکار و اصناف در قوچان برگزار می‌شود.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و جمع‌آوری مطالب برای تدوین و نگارش کتاب شهدای کاسب تحت عنوان «شهید حبیب» در این شهرستان، بیان کرد: فضای مجازی و رسانه یک ابزار قوی بوده که باید از آن به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

ماندگار سازی نام شهدا با نام‌گذاری معابر و خیابان‌های قوچان

دبیر کنگره ملی یک هزار و ۶۰ شهید شهرستان قوچان هم بابیان این موضوع که از امروز این کنگره ذیل کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی آغاز به کارکرده است، گفت: شاید در یادواره‌ها انتظارها کم بوده اما در کنگره سطح توقع افزایش پیدا می‌کند و همه اقدام‌ها و فعالیت‌ها باید حول یک کار ملی شکل بگیرد.

علی زرقانی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی و کمیته‌های تخصصی این کنگره ذیل شورای سیاست‌گذاری با تمام توان و ظرفیت پای‌کار می‌آیند، بیان کرد: باید گفتمان سازی مقاومت ذیل کنگره یک هزار و ۶۰ شهید قوچان ایجاد شود و احداث یادمان‌ها و موزه دفاع مقدس، تولید و نشر محصولات در فضای رسانه‌ای و مجازی و تدوین کتاب نقش قوچان در ۸ سال دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد.

وی ماندگار سازی نام شهدا با نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها در شهرستان قوچان و تدوین تاریخ شفاهی را خواستار شد و تأکید کرد: برای این کنگره باید افق مشخصی سنجیده شده و اقدامات و فعالیت‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ای پیش از اجلاسیه انجام می‌شود پس‌ازآن نیز ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول