اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استقبال گسترده از اکران فیلم سینمایی هِناس در بندرانزلی

فیلم سینمایی «هِناس» امروز با حضور خانواده شهید رضایی نژاد در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی اکران شد.

استقبال گسترده از اکران فیلم سینمایی هِناس در بندرانزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، فیلم سینمایی «هِناس» امروز با حضور خانواده شهید رضایی نژاد، مسؤولین این شهرستان و اهالی هنر گیلان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی اکران شد. 

داستان فیلم هناس-هِناس به معنی نفس است در ژانر اجتماعی، روایتی عاشقانه از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد (شهید هسته‌ای ایران) در کنار همسرش شهره پیرانی است. 

فیلمنامه «هِناس» درباره چگونگی وابستگی شهید به وطن و خانواده‌اش است. این فیلم درباره ترور افراد شاخص ملی است و دارای ژانری درام-بیوگرافی بوده و اضطراب، نگرانی و بی‌اعتمادی همسر شهید رضایی نژاد با بازی مریلا زارعی را به تصویر کشیده که تلاش می‌کند تا زندگی خود را از تشویش و تلاطم نجات دهد و ساختاری زنانه دارد و داستانی کاملا واقعی است. 

داریوش رضایی‌نژاد، مسیری که به شهادت ختم می‌شود را در فرایندی خودآگاهانه و البته به‌دور از شعارزدگی و منت‌گذاشتن روی سرِ کشور خود انتخاب و این انتخاب را برای خانواده‌اش پذیرفتنی می‌کند و «هِناس» قصه این پذیرش است و ماجرای چگونگی تبدیل‌شدن خانواده رضایی‌نژاد به خانواده شهید رضایی‌نژاد. 

فیلم سینمایی هِناس به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه از تولیدات حوزه هنری است که بعد از تجربه ساخت فیلم مصلحت دومین همکاری مشترک این تهیه کننده و کارگردان به حساب می‌آید که برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ به نمایش درآمد. مریلا زارعی و بهروز شعیبی، وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و بازیگر خردسال کوثر حیدری در فیلم هناس بازی می‌کنند. 

گفتنی است اکران فیلم سینمایی هِناس بخشی از مجموعه برنامه‌های گرامیداشت هفته عفاف و حجاب تحت عنوان رویداد فرهنگی گوهرشاد است که از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و با محوریت این سازمان و مشارکت مناطق آزاد دیگر کشور به صورت همزمان از ۱۹ تیرماه به مدت یک هفته در حال برگزاری است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول