اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حماسه‌های پنجم مرداد نشان‌دهنده هویت حماسی مردم اراک است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: روز پنجم مردادماه یکی روزهای حماسی شهر اراک و البته استان مرکزی است و نشان‌دهنده هویت حماسی مردم این شهر است.

حماسه‌های پنجم مرداد نشان‌دهنده هویت حماسی مردم اراک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با موضوع گرامیداشت روز پنجم مرداد اراک اظهار کرد: ترویج و تبیین حماسه‌های دفاع مقدس و بهره‌برداری مؤثر از این گنج عظیم برای نسل جوان غرور ملی را تقویت می‌کند و جوانان را به خودباوری می‌رساند و لذا باید به روش‌های مختلف به این مسئله اهتمام ورزید.

وی افزود: ملت ایران و جوانان غیور کشور در دوران دفاع مقدس با توکل بر خدا، تبعیت از ولایت و تکیه بر ظرفیت و توانمندی‌های خود بزرگترین حماسه‌ها را رقم زدند و لذا باور ما می‌توانیم از دوران دفاع مقدس شروع شد و رزمندگان با فرهنگ عاشورایی افتخارات بزرگی در تاریخ به ثبت رساندند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه تبیین و تشریح واقعیت‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس یک ضرورت است، گفت: جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس علاوه بر اینکه حقانیت ملت ایران را با اثبات می‌رساند بازخوانی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فوق‌العاده ملت ایران برای مقابله با دشمنان و عبور از مشکلات است و بسیار می‌تواند برای شرایط امروز راهگشا باشد.

کریمی ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه‌های یک مسجد یک خاطره که از ابتکارات ستاد کنگره شهدای استان مرکزی است یکی از روش‌های جهاد تبیین و جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس می‌باشد که باید به برگزاری آنها اهتمام ورزید و البته استفاده از ابتکارات و جذابیت‌های محتوایی و اجرایی برای جذب نسل جدید یک ضرورت بسیار مهم است که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه طرح یک مسجد یک خاطره از برنامه‌های موفق کنگره شهدای استان مرکزی است که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت، گفت: در گام دوم کنگره این طرح با قوت ادامه خواهد داشت و مهمترین هدف این طرح بزرگداشت و تبیین سیره شهدای محله‌ها و حماسه‌های مردم آن منطقه در دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های کنگره شهدای استان مرکزی تبیین خواند و افزود: در این راستا کارگروه‌های تخصصی اقشار تشکیل شده و بیش از ۵ هزار برنامه فرهنگی و محتوایی در این مدت برگزار شده که مهمترین آنها اجلاسیه های تخصصی و تولید محتوا است که در گام دوم کنگره محور اقدامات جهاد تبیین است و در این راستا برنامه‌ریزی راهبردی انجام شده است.

کریمی با بیان اینکه یکی از بهترین فرصت‌ها برای جهاد تبیین استفاده از مناسبت‌های ملی و استانی است، گفت: می‌توان برای نسل جوان بهره‌برداری بسیار خوبی داشت و خوشبختانه استان مرکزی در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد و لذا باید از مناسبت‌های استانی هدفمند استفاده کرد.

وی با تشریح حماسه‌های روز پنجم مرداد اراک بیان کرد: روز پنجم مردادماه یکی روزهای حماسی شهر اراک و البته استان مرکزی است و نشان‌دهنده هویت حماسی مردم اراک می‌باشد که حضور رزمندگان در عملیات‌های رمضان و مرصاد و سالروز بمباران اراک این روز را بسیار برجسته کرده و شهدای زیادی در این روز تقدیم انقلاب اسلامی شده و لذا فرصتی مناسب برای تبیین افتخارات و حماسه‌های مردم اراک است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: شروع برنامه‌های گرامیداشت روز پنجم مردادماه از ابتدای سال از جمله تکریم خانواده‌های معظم شهدا و اقدامات تبیینی و تولید محتوایی توسط سپاه اراک و مشارکت قابل تقدیر دستگاه‌های دیگر نشان از اهمیت این روز برای مردم اراک دارد و بنده به سهم خود از همه فعالین تشکر ویژه می‌کنم.

کریمی ادامه داد: استفاده از راویان مطلع و خصوصاً خانواده معظم شهدای پنجم مرداد و تولیدات چندرسانه‌ای با محوریت خاطرات و تبیین حماسه‌ها از مهمترین اقدامات در راستای بزرگداشت پنجم مرداد اراک باشد و به فضل الهی در ایام مردادماه بار دیگر حماسه‌ها و افتخارات بزرگ مردم اراک برای اقشار مختلف مردم و خصوصاً جوانان و نوجوانان باید تبیین و بازخوانی شود.  

وی یکی دیگر از مهمترین رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی خدمت‌رسانی به مردم و ولی‌نعمتان خواند و افزود: در این راستا خدمات زیادی به مردم و به نیت و نام شهدای استان  مرکزی ارائه شده که همچنان با قوت ادامه دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: اهدای بیش از ۱۷۰۰ جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت و تعمیر بیش از ۱۶۰۰ مسکن محرومین از مهمترین اقدامات خدمت‌رسانی کنگره شهدای استان به ولی‌نعمتان است.

حماسه‌های پنجم مرداد نشان از صدق حضور مردم اراک در همه صحنه‌های دفاع مقدس است 

غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: موفقیت‌ها و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به برکت بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند دفاع مقدس رقم خورده و لازمه موفقیت و پیشرفت در گام دوم انقلاب استفاده از گنج دفاع مقدس است.

وی افزود: پیروزی‌ها و افتخارآفرینی جبهه مقاومت در جهان اسلام به تأسی از دفاع مقدس رقم خورده و به برکت مجاهدت‌های ۴۳ ساله در انقلاب اسلامی امروز ایران ام‌القری جهان اسلام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: انتقال تجربیات و بهره‌گیری از گنج دفاع مقدس در همه بخش‌ها از ضرورت‌های مهم کشور است و اهمیت بسیاری دارد و راه‌اندازی گفتمان کنگره‌های شهدا در همت استان‌ها یکی از روش‌های این مسئله بود.

کریمی اضافه کرد: خوشبختانه استان مرکزی در برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید موفق عمل کرد و بعد از کسب رتبه برتر در برنامه‌های گام اول کلیه فعالیت‌ها در گام دوم ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه های تخصصی در گام دوم انقلاب در سال جاری در دستور کار قرار گرفته، گفت: خوشبختانه کارگروه‌های ستاد کنگره اهتمام ویژه‌ای در این خصوص دارند و از ابتدای سال جاری تاکنون اجلاسیه های تعاون و دومین اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر برگزار شده و اجلاسیه شهدای پنجم مرداد به زودی در سالن پنجم مرداد اراک برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: اجلاسیه شهدای پنجم مرداد اراک فرصتی مناسب برای تبیین نقش مردم اراک و روایت حماسه‌های پنجم مرداد است و تبیین حماسه‌های پنجم مرداد نشان‌دهنده صدق حضور مردم اراک در دفاع مقدس است که باید به خوبی تبیین شود و لذا برنامه‌های تبیینی و تکریمی این اجلاسیه تا پایان سال جاری ادامه خواهند داشت.

کریمی ادامه داد: تبیین نقش مردم اراک در دفاع مقدس و بازخوانی نقش اماکن مهم و اثرگذار در اراک یکی از مهمترین برنامه‌های کنگره بوده که طرح شهید مجید ایزدپناه در قالب دو واحد درسی برای ۶۰ هزار دانشجوی استان از مصادیق این کار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین راه‌اندازی اردوهای هفت‌اقلیم از دیگر برنامه‌های خلاقانه برای جوانان و دانشجویان است که با توجه به کاهش شیوع بیماری آغاز شده است.

اجرای سرود ویژه روز ایثار و مقاومت اراک توسط بسیجیان

محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز اظهار کرد: با توجه به اهمیت روز پنجم مرداد اراک و نقش‌آفرینی مردم و رزمندگان در این روز حماسی برگزاری اجلاسیه تخصصی پنجم مرداد در ذیل ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شروع برنامه‌های اجلاسیه شهدای پنجم مرداد اراک از ابتدای سال جاری با تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا شروع شد و در ادامه کار تولید محتوا در قالب کتاب، تولیدات چندرسانه‌ای و اردوهای شهید مجید ایزدپناه ادامه پیدا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به تهیه سرود روز ایثار و مقاومت اراک گفت: با توجه با اهمیت جایگاه سرود در فعالیت‌های فرهنگی و درخشش سرود سلام فرمانده در جهان اسلام تهیه یک سرود ویژه در دستور کار قرار گرفت که در نهایت اجرای سرود ۲۰۷ نفری گروه سرود شهدای اراک هدف‌گذاری شد.

مهجوری افزود: همچنین در راستای تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا در اراک یک گروه‌بندی ویژه با حضور و مشارکت کلیه دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال مقدار قابل توجهی از خانواده معظم شهدای اراک را تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مجدد طرح موفق یک مسجد یک خاطره از دیگر برنامه‌های ذیل اجلاسیه شهدای پنجم مرداد اراک است که به زودی عملیاتی خواهند شد و محوریت این طرح تبیین حماسه‌ها و بزرگداشت شهدا به شکل محله محور است که خانواده معظم شهدا و رزمندگان خاطره گویی را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک اضافه کرد: تبیین نقش مردم و رزمندگان در عملیات‌های غرورآفرین رمضان و مرصاد و سالروز بمباران شهر اراک و تبیین نقش کلیدی کارخانجات و صنایع اراک در دفاع مقدس از رویکردهای اقدامات تبیینی است و سعی داریم برای هرکدام از این موضوعات تولیدات مناسب و فاخر تهیه کنیم تا برای نسل جوان جذابیت و شنیدنی باشد.

مهجوری با بیان اینکه خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان مرکزی امروز از یک گنجینه‌ای از تجربیات ارزشمند در اختیار داریم، گفت: قطعاً در کلیه برنامه‌ها از تجربیات کنگره شهدای استان مرکزی و ظرفیت‌های آن استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر اینکه در حوزه فعالیت‌های ایثار و شهادت زیرساخت‌های خوبی در استان ایجاد کرده توانسته الگوهای موفق نیز ارائه کند و این‌ها افتخاری بزرگ برای استان امامین انقلاب است.

انتهای پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول