اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: اجلاس ریاض تلاشی برای رفوی لباس بازندگان است

معاون وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمنی، سفر جو بایدن و برگزاری نشست با سران چند کشور عربی در ریاض را تلاشی برای وصله و پینه کردن لباس بازندگان پس از رسوایی آمریکا در جنگ اوکراین توصیف کرد.

مقام یمنی: اجلاس ریاض تلاشی برای رفوی لباس بازندگان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله السویدی» معاون وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن، امروز (پنجشنبه، ۱۴ ژوئیه)، تصریح کرد که نشست ریاض تلاشی برای وصله و پینه زدن لباس فرسوده شده بازندگان پس از رسوایی آمریکا در جنگ روسیه و اوکراین  است.

وی در گفت‌وگو با وبگاه المعلومه، تصریح کرد: نشست ریاض اندازه و موقعیت واقعی آمریکا را در جهان نشان می‌دهد، به ویژه پس از آن‌که بسیاری از متحدانش از وابستگی کورکورانه به آن خارج شدند. آمریکا از طریق این اجلاس سعی دارد ثابت کند هنوز در خط مقدم است و می‌تواند کنترل بخش مهمی از منابع انرژی که در گروه کُر خلیج فارس که واقعا در اتخاذ هرگونه تصمیمی خارج از پوشش آمریکایی-صهیونیستی درمانده و معلول است، به دست گیرد.

به اعتقاد این مقام یمنی، بزرگترین هدف عربستان سعودی تلاش برای ترمیم مجدد وجهه ولی‌عهد بی پروا و تحمیل مقبولیت او در محافل سیاسی در سطح جهان است، پس از این‌که به دلیل رفتار بی پروای خود و رهایی از تهدید دستگاه قضایی و محاکمه، چیزهای زیادی را از دست داد و هنوز نیز در معرض پیامدهای آن است.

السوید تصریح کرد: «این سیاست آمریکا که بر همه متحدانش اعم از اروپایی، عرب و کلیه اطرافیانش تحمیل می شود، نشان می‌دهد که هرج و مرج ادامه خواهد داشت و حتی تشدید می شود مگر این‌که با آن، به صورت جدی مقابله  شود، کوچک شود یا حتی پایان یابد».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، عصر دیروز (چهارشنبه)، وارد فلسطین اشغالی شد و رسما نخستین سفر منطقه‌ای خود را آغاز کرد و قرار است در سفر به عربستان سعودی نیز در یک نشست در سطح سران کشورهای عربی حضور یابد. در این نشست قرار است سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس(عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر، امارات و سلطان  عمان) و سران سه کشور اردن، عراق و مصر حاضر باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول