اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رئیس دفتر حفاظت منافع در قاهره: ایران بخش اصلی هرگونه معادله‌ای در منطقه است

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر درباره سفر پوتین به ایران و سفر بایدن به منطقه عنوان کرد: این سفرها بار دیگر تقابل شرق و غرب را تداعی می‌کند و ایران همچنان پل پیروزی خواهد بود و در این مقطع بخش اصلی هرگونه معادله‌ای در منطقه محسوب می‌شود.

رئیس دفتر حفاظت منافع در قاهره: ایران بخش اصلی هرگونه معادله‌ای در منطقه است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدحسین سلطانی فرد رئیس جدید دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره در توئیتی درباره سفر هفته آینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تهران و سفر بابدن به سرزمین‌های اشغالی و عربستان نوشت: سفر هفته آینده پوتین رئیس جمهور روسیه به جمهوری اسلامی ایران در خلال سفر بایدن به اسرائیل و عربستان؛ بار دیگر تقابل شرق و غرب را تداعی می‌کند و ایران همچنان پل پیروزی خواهد بود با این تفاوت که جمهوری اسلامی ایران در این مقطع بخش اصلی هرگونه معادله‌ای در منطقه محسوب می‌شود.

* مخالفت مصر با تشکیل رویای متوهم آمریکا

وی که در هفته جاری برای تصدی این سمت وارد قاهره شد در توئیت دیگری نوشت: موضع مخالفت مصر با تشکیل رویای متوهم آمریکا برای ایجاد همپیمانی علیه جمهوری اسلامی ایران در سایه سکوت دیگر کشورهای شرکت کننده در اجلاس جده قابل تقدیر و فهم است.این طرح هم همانند طرح ایجاد خاورمیانه بزرگ؛ معامله قرن مرده به دنیا خواهد آمد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در مصاحبه‌ای درباره سفر بایدن به منطقه گفت: در ماه‌های اخیر ما مذاکرات مثبتی با عربستان سعودی داشته‌ایم. توجه به همسایگان یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ماست. به ما گفته شده موضوع اصلی این سفر امنیت غذایی و انرژی خواهد بود. رژیم صهیونیستی مایل است این سفر را فرصتی برای تشدید مسائل امنیتی و استفاده از آن علیه ایران تبدیل کند.  امیدواریم طرف آمریکایی متوجه باشد که این سفر به فرصتی غیرسازنده و بر خلاف تمایل اعلام شده برای رسیدن به نتیجه مذاکرات هسته‌ای تبدیل نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول