اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۷ هکتار از جنگل‌های طارم در آتش سوخت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان طارم گفت: ۷ هکتار از جنگل‌های مرتع لاره سر روستای زهترآباد در آتش سوخت.

۷ هکتار از جنگل‌های طارم در آتش سوخت

رضا احمدی، رییس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به آتش سوزی که در جنگل‌های مرتع لاره سر اتفاق افتاده است، اظهار داشت: آتش سوزی در جنگل‌های مرتع لاره سر از ساعت 14 روز ۲۰ تیرماه سال جاری شروع و مهار آن تا ساعت ۲۱ همان روز طول کشید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با بیان اینکه مهار آتش در جنگل‌های مرتع لاره سر حدود ۶ ساعت طول کشید، عنوان کرد: در مهار آتش از نیروهای  منابع طبیعی استان، محیط زیست، هلال احمر، نیروهای بومی، همیاران طبیعت و بسیج و سپاه و مدیریت بحران فرمانداری کمک کردند.

وی با بیان اینکه این احتمال می‌رود که خطای انسانی در گرفتار کردن جنگل‌های مرتع لاره سر در آتش دور از انتظار نباشد، تصریح کرد: ۷ هکتار از جنگل‌های مرتع لاره سر روستای زهتر آباد این شهرستان در آتش سوخت.

احمدی با بیان اینکه یکی از همیاران طبیعت وقوع این آتش سوزی را اطلاع رسانی کرده بود، افزود: اطلاع به موقع باعث شد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در محل حاضر شوند و از آتش سوزی  حدود ۵۰ هکتار از این منطقه جلوگیری کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان طارم با بیان اینکه  علاوه بر سوختن پوشش گیاهی منطقه که شامل درختان ارس، گون، دارو‌های گیاهی و مرتعی، برخی از گونه‌های جانوری مانند مار، پرندگان و خرگوش نیز دچار آتش‌سوزی شدند، خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان با سامانه ۱۵۰۴ یا ۳۱۴۴ اداره منابع‌طبیعی شهرستان تماس گرفته تا نیرو‌های منابع‌طبیعی به موقع در محل حاضر شده و به مهار آتش بپردازند.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی ساعت ۹ شب مهار شد، اما همکاران اداره منابع طبیعی شهرستان تا صبح برای پایش در منطقه حضور داشتند تا مجددا شاهد آتش سوزی نباشیم، گفت: شهرستان طارم دارای ۱۸۱ هزار هکتار اراضی ملی، ۳۴ هزار هکتار جنگل و ۱۴۷ هزار هکتار مرتع است.

احمدی ضمن تشکر از فرماندار شهرستان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان و مدیریت بحران استان در راستای هماهنگی هر چه بیشتر در مهار این آتش، خاطرنشان کرد: امسال استقرار گشت‌های موتوری در محورهای بحرانی شهرستان توسط اداره منابع طبیعی صورت گرفته تا دیگر شاهد این گونه حوادث در جنگل‌های شهرستان نباشیم.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول