اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پزشکی قانونی با کمبود 300 پزشک در کشور مواجه است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ما با یک سوم از ظرفیت ساختار سازمانی در حال خدمت هستیم، در حال حاضر در سراسر کشور با کمبود ۳۰۰ پزشک مواجه هستیم.

پزشکی قانونی با کمبود 300 پزشک در کشور مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس حداقل‌های استاندارد کشور، دویست هزار مترمربع کمبود فضای فیزیکی داریم و از ۴۶۵ مرکزی که در سراسر کشور در حال خدمت هستند ۵۱ درصد فضاها ملکی است.

وی با بیان اینکه خدمات این سازمان در 38 شهرستان در مطب ها ارائه می شود، تصریح کرد: در ۱۵۰ شهرستان مرکز قضایی وجود دارد اما به دلیل کمبود ابنیه، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص امکان استقرار پزشکی قانونی در آنها وجود ندارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تخصیص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت جهت تجهیز سالن تجهیز در شهرستانها از عدم دریافت این بودجه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در صورت تخصیص این بودجه در سال جاری بیشتر شهرستان ها به سالن تشریح مجهز شوند.

مسجدی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی به جهت تحریم های ظالمانه و همچنین نبود اعتبارات کافی دچار محدودیت هایی هستیم، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت نخبگان بخشی از این نیازها را بومی شد که امسال بخشی از این تولیدات وارد چرخه آزمایشگاهی سازمان نظام پزشکی شد همچنین با برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز صحبت کردیم تا قطعات مورد نیاز ما را تولید کنند، با انجام این اقدامات اجرای پرونده‌ها سرعت می‌یابد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص در این حوزه، خاطرنشان کرد: ما با یک سوم از ظرفیت ساختار سازمانی در حال خدمت هستیم، در حال حاضر در سراسر کشور با کمبود۳۰۰ پزشک مواجه هستیم. بر این اساس نیاز داریم تا در برنامه توسعه هفتم سازمان اداری امور استخدامی و سازمان مدیریت تمهیداتی را داشته باشند تا این مسئله با ورود افراد جدید حل شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در این سازمان سالانه به دو و نیم میلیون پرونده رسیدگی می شود،اظهار کرد: ۸۵ درصد از آنها پرونده‌های مربوط به معاینات هستند.

مسجدی تعداد پرونده های سال گذشته را در حوزه نزاع ۵۷۰ هزار پرونده اعلام کرد و افزود: ۳۱۷ پرونده نیز مربوط به مصدومان تصادفات،  ۷۱ هزار پرونده فوتی هایی که جنبه قضایی داشته و ۱۷ هزار پرونده فوتی ناشی از تصادفات بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول