اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش زمان صدور مجوز سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کردستان به 17 روز

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان با اشاره به فعال‌بودن پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان، از کاهش بازه زمانی صدور مجوز سرمایه‌گذاری و کارآفرینی تا 17 روز در کردستان خبر داد.

کاهش زمان صدور مجوز سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کردستان به 17 روز

محمد مشیرپناهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: درگاه صدور مجوز کسب و کاربه صورت الکترونیکی راه‌اندازی شده و از طریق این درگاه مجوزهای لازم سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار صادر می‌شود.

وی افزود: پنجره واحد سرمایه‌گذاری اکنون در کردستان مشکلی ندارد، نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های مروبوطه حضور دارند و درخواست‌ها از این طریق پیگیری می‌شود و در حال حاضر بازه زمانی صدور مجوز سرمایه‌گذاری و کارآفرینی تا 17 روز کاهش یافته است.

مشیرپناهی اذعان کرد: سهم کردستان از محل تسهیلات تبصره 18 سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد تومان بود که تاکنون۴۵۲ میلیارد تومان آن به طرح‌های مختلف پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان، بخش کشاورزی با ۲۶۵ میلیارد تومان بیشترین میزان پرداختی‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۱۲۷میلیارد تومان هم در بخش صنعت و معدن پرداخت شده است، اضافه کرد: هم اکنون 456 طرح به ارزش ۳۱۰ میلیارد تومان تسهیلات هم در مرحله پرداخت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه سهم کردستان از این تسهیلات یک هزار و 200 میلیارد تومان است اما ۲ هزار طرح در حوزه تولید، اشتغال و کارآفرینی به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

به گفته مشیرپناهی، تاکنون ۲ هزار و ۴۱۵ طرح به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است.

وی با بیان اینکه ۶ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان پارک‌های علم و فناوری استان پرداخت شده است، ادامه داد: هم اکنون ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در مرحله پرداخت قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان تعداد طرح‌های نیازمند تسهیلات پارک علم و فناوری را ۴۱ طرح ذکر کرد.

به گفته وی، کردستان رتبه هفتم کشوری را در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره حایز است.

مشیرپناهی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: دغدغه ما مدیریت هزینه و هزینه‌کرد تمام اعتبارات بدون یک ریال برگشت است که خوشبختانه 99.9 درصد اعتبارات استانی جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک دهم درصد باقی مانده اعتبارات جزئی و جزو مسائل اجتناب‌ناپذیر بوده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان در بخش دیگری از سخنانش از شناسایی، تدوین و معرفی 43 بسته سرمایه‌گذاری برای استان خبر داد و گفت: درخواست بروزرسانی این بسته‌ها به وزارتخانه اعلام شده است.

وی همچنین عنوان کرد: از تمام دستگاه‌های اداری و سازمان‌های استان خواسته‌ایم فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را اعلام کنند که استعلامات و مجوزهای بدون‌نام آن انجام شود و این مورد از تاکیدات استاندار هم بوده است که سرمایه‌گذار معطل نماند.

انتهای پیام/2330/85

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول