اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

علیزاده‌برمی: مشکلات آمریکا با سفر «بایدن» به منطقه رفع نمی‌شود

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اهداف آمریکا برای کاهش قیمت انرژی و نفت، مقابله با ایران و نجات رژیم صهیونیستی در سفر رئیس‌جمهوری این کشور به منطقه محقق نمی‌شود.

علیزاده‌برمی: مشکلات آمریکا با سفر «بایدن» به منطقه رفع نمی‌شود

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه اظهار کرد: با توجه به اوضاعی که این روزها آمریکایی‌ها دارند، به نظر می‌رسد سفر بایدن به منطقه به چند منظور انجام می‌شود و ساماندهی وضع انرژی در آمریکا، مقابله با جمهوری اسلامی ایران و تکمیل و ادامه طرح سازش کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین اهداف سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه محسوب شود.

وی با اشاره به تورم شدید و بی‌سابقه‌ای که در آمریکا به‌خصوص در قیمت حامل‌های انرژی و بنزین رخ داده است، گفت: این تورم به‌گونه‌ای پیش رفته که آمریکا را با بحران ملی مواجه کرده است و هر لحظه بیم یک خطر بزرگ ملی در این کشور می‌رود.

دموکرات‌ها موقعیت بسیار متزلزلی دارند

نماینده مردم دامغان در مجلس اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و دموکرات‌ها موقعیت بسیار متزلزلی دارند و بایدن دنبال این است تا اهدافی را پیگیری کند که وضع انرژی را در آمریکا بهبود بخشد و قیمت بنزین را کاهش دهد و موقعیت متزلزل دموکرات‌ها را تا حدودی‌ترمیم کند.

علیزاده‌برمی همچنین با اشاره به دخالت‌های آمریکا در منازعه اوکراین گفت: آمریکا و غرب احساس می‌کردند که بعد از مدت کوتاهی، روسیه را به فرسایش می‌کشانند و این کشور را مجبور به نشاندن پای میز مذاکره می‌کنند؛ ولی صحنه در اوکراین برعکس شده و روسیه، اروپای غربی و آمریکا را به‌شدت به ذلت انداخته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و دموکرات‌ها موقعیت بسیار متزلزلی دارند

وی افزود: تورم بی‌سابقه در ۴۰ سال اخیر در آلمان، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و برخی از کشورهای دیگر اروپایی در کنار آمریکا رخ داده است و این تورم در چند دهه اخیر نمونه نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: از این‌رو، دست برتر روسیه را در منازعه اوکراین نیز شاهد هستیم و روس‌ها هر روز فشار را بر غرب و آمریکا بیشتر می‌کنند.

آمریکایی‌ها بیش از گذشته احساس خطر می‌کنند

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: آمریکایی‌ها در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران می‌خواستند تا با تحریم‌ها، کشورمان را نابود کنند؛ اما نه‌تنها ایران نابود نشد بلکه دیپلماسی فعال دولت حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با کمک مجلس شورای اسلامی، به‌گونه‌ای پیش می‌رود که کشورهای منطقه برای ارتباط با ایران عزم جدی دارند و ایران عضو پیمان‌های بسیار مهمی نظیر شانگهای و پیمان منطقه‌ای اوراسیا شده است.

علیزاده‌برمی تصریح کرد: امروز کشورهای زیادی از رئیس‌جمهور و مسؤولان ایران برای گفت‌وگو، دیدار و سخنرانی دعوت می‌کنند و مقدمات ورود ایران به «بریکس» نیز فراهم آمده و این امر سبب شده است تا آمریکایی‌ها بیش از گذشته احساس خطر کنند.

کشورهای منطقه برای ارتباط با ایران عزم جدی دارند و ایران عضو پیمان‌های بسیار مهمی نظیر شانگهای و پیمان منطقه‌ای اوراسیا شده است

وی بیان کرد: تزلزل روزافزون رژیم صهیونیستی را نیز شاهد هستیم و این امر به‌گونه‌ای پیش می‌رود که موجودیت و بقای این رژیم جنایتکار حتی توسط سران خودشان نیز زیر سؤال قرار گرفته است، گفت: سران صهیونیستم امروز می‌پرسند که آیا در آینده ماندگاری این رژیم ممکن خواهد بود یا خیر؟

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: این عوامل سبب شده است تا بایدن به منطقه سفر کند تا شاید بتواند وضع انرژی را در این کشور تا حدودی سامان دهد، با ایران مقابله کند و رژیم صهیونیستی را از خطرات احتمالی آتی نجات دهد؛ اما اینکه می‌تواند به این اهداف دست یابد یا خیر، امروز پرسش بسیار مهمی خواهد بود که بعید است پاسخ آن مثبت باشد.

مجاهدان یمنی اجازه اقدام به نفع آمریکا را نمی‌دهند

نماینده مردم دامغان در مجلس همچنین گفت: عربستان‌سعودی قدرت تأمین نیازمندی‌های آمریکا در حوزه انرژی را ندارد؛ چراکه زیرساخت‌های لازم در این بخش در این کشور وجود ندارد و خود سعودی‌ها نیز گرفتار مشکلات بسیاری هستند.

علیزاده‌برمی اضافه کرد: در عین حال، مجاهدان یمنی اجازه این اقدام را به عربستان‌سعودی نمی‌دهند؛ چراکه سعودی، یک طرف جنگ با آنهاست و تقویت مناسبات اقتصادی عربستان‌سعودی و آمریکایی‌ها مساوی با تضعیف رزمندگان مجاهد یمنی خواهد بود.

سران صهیونیستم امروز می‌پرسند که آیا در آینده ماندگاری این رژیم ممکن خواهد بود یا خیر؟

وی تصریح کرد: یمنی‌ها اجازه پیشبرد این برنامه را نخواهند داد و این اتفاق نمی‌افتد که آمریکایی‌ها بتوانند از نفت عربستان‌سعودی آن‌چنان که باید، به سود خود بهره ببرند.

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: آمریکا تاکنون در ارتباط با ایران نتوانسته به اهدافش دست یابد و جمهوری اسلامی ایران هم کارش را با قدرت انجام می‌دهد.

علیزاده‌برمی افزود: شاید برای معدود زمان‌هایی است که در هر سه ماه فصل بهار، تراز تجاری ایران مثبت شده و این، نشان‌دهنده رشد ایران است و عقب‌گردی در برنامه‌های ما وجود ندارد.

وی بیان کرد: مبادلات بازرگانی ایران با سایر کشورها روزبه‌روز در حال افزایش بوده و ایران قدرت خود را تثبیت کرده است.

آمریکایی‌ها در برجام نتوانستند کار خاصی انجام دهند

نماینده مردم دامغان در مجلس اضافه کرد: در قضیه برجام نیز آمریکایی‌ها نتوانستند کار خاصی انجام دهند و امروز مشاهده می‌شود که ایران اعلام کرده تا تضمین ندهید، ما دیگر قادر به اجرای تعهدات خود در برجام نخواهیم بود و تعهداتمان را در حد پروتکل‌های گذشته نگه خواهیم داشت.

علیزاده‌برمی افزود: اخیراً نیز مشاهده شد که ایران، گازرسانی به سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای فوردو را آغاز کرده و این اقدامات، نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در رویارویی با ابرقدرت‌های پوشالی جهان است.

وی گفت: آمریکایی‌ها هر وقت تضمین لازم را ارائه دهند، ایران نیز به تعهدات خود در برجام باز خواهد گشت؛ اما آنها باید بدانند که از ارعاب و تهدید نتوانستند تاکنون هیچ دستاوردی داشته باشند.

دیپلماسی ایران به‌سرعت رو به پیشرفت است

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: دیپلماسی ایران به‌سرعت رو به پیشرفت بوده و جمهوری اسلامی هم‌اکنون با کشورهای ونزوئلا و چین قراردادهای راهبردی ۲۰ ساله منعقد کرده و با کشورهای دیگر منطقه و جهان نیز در حال انعقاد قراردادهای راهبردی است.

علیزاده‌برمی بیان کرد: ایران به‌سرعت مسیر ترانزیت شمال به جنوب را در دست تغییر دارد تا کالاها از ایران به سمت اروپا برود.

وی گفت: همچنین امروز از طریق مسیر عراق و سوریه، کشورها را به منطقه مدیترانه می‌رسانیم و در داخل کشور نیز تولید رونق گرفته و نرخ بیکاری کاهش یافته و کشور به لحاظ اقتصادی رو به رشد و ثبات است.

این اتفاق نمی‌افتد که آمریکایی‌ها بتوانند از نفت عربستان‌سعودی آن‌چنان که باید، به سود خود بهره ببرند

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه آمریکا در تصمیم خود برای مقابله با ایران موفق نخواهد بود، اضافه کرد: امروز در رویارویی با رژیم صهیونیستی هم توازن مثبتی بین ایران و صهیونیست‌ها در میان سران کشورهای منطقه و جهان برقرار شده است.

علیزاده‌برمی عقیده دارد: سران کشورها امروز به‌طور کامل به رژیم صهیونیستی نمی‌چسبند که ضد ایران شوند و به ایران هم آن‌چنان نزدیک نمی‌شوند که صهیونیست‌ها بگویند شما ضد ما عمل می‌کنید و منتظر هستند تا در آینده چه اتفاقاتی در منطقه رخ می‌دهد.

عمده کشورها دیگر پشتیبان صهیونیست‌ها نیستند

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: امروز عمده کشورهای منطقه و جهان دیگر پشتیبان صهیونیست‌ها نیستند و ایران باید با مناسبات اقتصادی بیشتر، تلاش کند تا مراودات خود را با این کشورها سنگین‌تر از گذشته سازد تا کفه ارتباط به نفع ایران و ضد رژیم صهیونیستی برگردد و این وظیفه اصلی دستگاه دیپلماسی کشورمان است.

علیزاده‌برمی تصریح کرد: مشکل آمریکا در سه موضوع مورد هدفش از سفر به منطقه شامل انرژی و نفت، مقابله با ایران و نجات رژیم صهیونیستی به‌طور قطع محقق نخواهد شد.

آمریکا در تصمیم خود برای مقابله با ایران موفق نخواهد بود

وی گفت: برای آمریکایی‌های جنایتکار هیچ عهد و پیمانی اهمیت ندارد و بشر، بشریت و حقوق بشر فقط در حد حرف است و به‌عنوان ابزاری در دستان آمریکایی‌ها عمل می‌کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس تصریح کرد: بایدن به عربستانی می‌آید که خودشان اعلام کرده‌اند واقعه ۱۱ سپتامبر را آنها را رقم زده‌اند، جمال خاشقچی خبرنگار عرب را به قتل رسانده و جنایات متعدد دیگری را رقم زده‌اند.

علیزاده‌برمی بیان کرد: آمریکایی‌ها، آن زمان کلی سروصدا کردند که حقوق بشر زیر سؤال رفته است؛ اما امروز با سران این کشور دور یک میز می‌نشینند.

بایدن به کشور ناقض حقوق بشر سفر می‌کند

نماینده مردم دامغان در مجلس اضافه کرد: عربستان‌سعودی همان کشوری است که یمن را محاصره کرده و کودکان، نوجوانان، زنان و مردم مظلوم یمن از شدت گرسنگی در حال مرگ هستند.

علیزاده‌برمی تصریح کرد: آمریکا همه این‌ها را به فراموشی سپرده و در حال سفر به چنین کشوری است و امیدواریم همه ملت‌ها این را بفهمند که آمریکا، شیطان بزرگ است و بنا به فرموده قرآن کریم، آنها بر هیچ عهد و پیمانی تعهد ندارند.

وی گفت: برخی کشورهای منطقه این روزها به رژیم صهیونیستی متوسل می‌شوند که در حفظ امنیت ملی خود دچار تزلزل بوده و قدرتی ندارد.

برای آمریکایی‌های جنایتکار هیچ عهد و پیمانی اهمیت ندارد و بشر، بشریت و حقوق بشر فقط در حد حرف است

نماینده مردم دامغان در مجلس تصریح کرد: از طرف دیگر، رژیم صهیونیستی روزبه‌روز تضعیف می‌شود و با گردوخاک کردن و قدرت‌نمایی در منطقه می‌خواهد خود را قدرتمند نشان دهد؛ اما همواره با مشت آهنین لبنانی‌ها و نیروهای مقاومت حزب‌الله مواجه می‌شود.

علیزاده‌برمی گفت: در غزه نیز شاهد هستیم که آنها جرأت اقدام ندارند و به کرانه‌های ساحل غربی، چندین بار حمله کردند؛ ولی نتوانستند به‌راحتی گذشته عمل کنند و جوانان فلسطینی در آن منطقه امروز با دشمنانشان مقابله مسلحانه می‌کنند و صهیونیست‌ها را عقب می‌نشانند.

وی ادامه داد: جوانان فلسطینی حتی از آن منطقه به داخل مرزهای اسرائیل نفوذ می‌کنند و تعدادی از صهیونیست‌ها را در چندین عملیات به هلاکت می‌رسانند.

جبهه مقاومت رو به پیشرفت است

نماینده مردم دامغان در مجلس اضافه کرد: در سوریه نیز شاهد هستیم که در ارتفاعات جولان، نیروهای سوری و جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی را در محاصره قرار داده و مهاجرت منفی از اسرائیل آغاز شده است و مشکلات اجتماعی آنها روزبه‌روز بیشتر نمود پیدا می‌کند.

علیزاده‌برمی گفت: دولت رژیم صهیونیستی سقوط کرده و برای آینده، گزینه‌ای برای حفظ این رژیم مقابل سایر کشورها وجود ندارد. آنها وضع نامساعدی دارند و امروز بسیاری از جوانان مقاومت، نیروهایشان را سرزمین‌های اشغالی به ذلت کشانده‌اند.

امروز دیگر هیچ کشوری واقعاً با اسرائیل هم‌پیمان نیست

وی تصریح کرد: امروز دیگر هیچ کشوری واقعاً با اسرائیل هم‌پیمان نیست تا اگر به آنها حمله‌ای شد، اقدام کند. کمر کشورهای وابسته منطقه زیر آتش مقاومت خم شده و آنها نمی‌توانند برای رژیم صهیونیستی کاری کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی روبه تزلزل و آمریکا رو به افول بوده و در عین حال، جبهه مقاومت رو به پیشرفت است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول