اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام‌جمعه قشم: جهاد عفاف و حجاب راه‌اندازی شود

امام‌جمعه قشم گفت: باید جهاد عفاف و حجاب راه بیندازیم تا چهره زیبای اسلام با این نوع فرهنگ‌سازی متبلور شود.

امام‌جمعه قشم: جهاد عفاف و حجاب راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی عصر امروز در همایش عفاف و حجاب در قشم بیان کرد: همگانی کردن حجاب نیاز به جهاد تبیین دارد؛ هم در حجاب عمومی و هم امر به معروف و نهی‌ از منکر و دستگاه‌های مختلف باید آمرین به معروف را حمایت کنند.

وی تصریح کرد: حق شهروندی موضوعی متفاوت از تکلیف اسلامی است و باید ادا شود و حق زیستن در جامعه اسلامی تکالیفی را برعهده افراد می‌گذارد که گریز از آن اجتناب‌ناپذیر است.

امام‌جمعه قشم ادامه داد: زنانی که در ادارات جمهوری اسلامی ارتزاق می کنند، عفت و حیا در آنان سرامد است و اگر مشکل کوچکی هم باشد باید برطرف شود.

وی با اشاره به وصیت شهدا که بر رعایت حجب و عفاف استوار بوده، افزود: یکی از بزرگترین مطالبه شهدا رعایت حجاب و عفاف بوده و هم مردان باید یوسف‌وار و هم بانوان زهراگونه زندگی کنند.

حجت‌الاسلام حاجبی بیان داشت: رضاخان با چراغ سبز شیاطین آمریکایی به جنگ با حجاب و عفاف رفت و آن روز آن حماقت را برای فرنگی کردن مرتکب شد.

امام جمعه قشم تصریح کرد: امامین انقلاب و فقهای دین تاکید بر اصل وجود حجاب که برگرفته از سنت پیغمبر است دارند و والاترین نماد امروز نسبت به تبلیغ اسلام، حجاب است.

وی تاکید کرد: ما در بحث حجاب طلبکار دنیای غرب هستیم و باید بپرسیم چرا اینگونه رفتار می‌کنند؟

به گفته حجت‌الاسلام حاجبی امروز غربی‌ها به دنبال ضربه به خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری هستند و نماد بزرگ فرزند پروری همان عفاف و حجاب است.

وی یادآور شد: مادری می‌تواند به وظیفه فرزندپروری خود عمل کند و آنان را در مسیر شهدا رشد دهد که اصل حجاب، عفاف و حیا را به عنوان اصلی مهم در زندگی خود به کار گیرد.

به گزارش فارس، همایش بزرگ حجاب و عفاف در قشم با حضور پررنگ بانوان قشمی در محل سینما دریای این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/88074

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول