اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حجاب امکان حضور بهتر زنان در اجتماع بدون توجه به جنسیت را می‌دهد

مسؤول اداره عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: رعایت حجاب به زن این امکان را می‌دهد که بدون مطرح کردن جنسیت خود در عرصه‌های مختلف جامعه تلاش کند.

حجاب امکان حضور بهتر زنان در اجتماع بدون توجه به جنسیت را می‌دهد

 زهرا رضایی پیرامون اهمیت عفاف و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس با بیان اینکه حجاب را خداوند برای حفظ آرامش مردم و بنیان خانواده‌ها واجب کرده است، اظهار کرد: خانمی که با تحقیق و مطالعه، فواید حجاب را درک کرده به هیچ وجه آن را به مشکلات اقتصادی ربط نمی‌دهد.

وی موضوع عفاف را مسئله مهم عنوان و بیان کرد: انسان با ایمان و با اخلاق، عفاف را در همه جا و همه حال رعایت می‌کند، عفت کلام، عفت نگاه، عفت نحوه نشست و برخاست و اما حجاب باید در کنار عفاف باشد چون طبق نص صریح قرآن یک امر واجب است.

رضایی با بیان اینکه در واقع حجاب رعایت عفت در نوع لباس پوشیدن است،گفت: خداوند حتی در قرآن، افراد محرم و نامحرم را هم مشخص کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه حکومت پهلوی توسط دولت‌های غربی در ایران تأسیس شده بود مسؤولان فرهنگی این حکومت کاملا تحت امر فرامین مسوؤلان کشورهای غربی بودند و به دستور آنها سعی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی برای مردم ایران داشتند.

رضایی با بیان اینکه یکی از دلایل حضور و نقش موثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، پیدا کردن جایگاه واقعی خود بر اساس تعالیم اسلام بود اضافه کرد: رعایت حجاب به زن این امکان را می‌دهد که بدون مطرح کردن جنسیت خود در عرصه‌های مختلف جامعه تلاش کند.

وی افزود: در گام اول انقلاب اقداماتی برای ترویج حجاب انجام شد ولی کافی نبود و بعضا اشتباهاتی هم صورت گرفت، اما در گام دوم انشاالله با درس گرفتن از تجربیات گذشته همه ما باید برای تحقق این امر مهم تلاش کنیم.

رضایی گفت: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد تاثیر ماهواره و فضای مجازی بر روی سبک زندگی بعضی از مردم بودیم که همین امر یکی از دلایل افزایش آمار طلاق بوده است.

مسؤول اداره عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران به خانواده‌هایی که اجازه ورود سبک زندگی غربی را به خانه‌های‌شان دادند اشاره کرد و افزود: در این خانواده‌ها بیش از حد و افراطی به ظواهر زندگی توجه می‌شود و کمتر وقت برای آراسته کردن خودشان به ارزش‌های اخلاقی می‌گذارند.

وی ضمن بیان اینکه به اسم روشنفکری و امروزی شدن ارزش‌هایی مثل حیا، نجابت، غیرت، عفاف، حجاب و وفاداری به همسر را از زندگی‌های‌شان بیرون انداختند، گفت: همین موضوع باعث طلاق و از هم پاشیدن خانواده‌ها شده است.

زهرا رضایی در پایان به نگاه منفی و تیره بعضی از خانم‌ها به حجاب اشاره و خاطرنشان کرد: از دید من حجاب از جنس نور و زیبایی و عشق و لطافت و محبت است.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول