اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آمادگی خراسان رضوی برای ترانزیت ریلی کالا از چین به اروپا

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: ظرفیت های ریلی خراسان رضوی آماده ترانزیت کالا از چین به اروپا است.

آمادگی خراسان رضوی برای ترانزیت ریلی کالا از چین به اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی ظهر امروز در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل گمرک دوغارون تایباد به خبرنگاران، گفت: خراسان رضوی آمادگی این را دارد که با استفاده از ظرفیت های ریلی، محلی برای ترانزیت و انتقال کالا از مبدا چین به مقصد اروپا باشد.

وی افزود: با فعال شدن کریدور شمال به جنوب، امروز به صورت آزمایشی 20 واگن باری از مبدا روسیه به مقصد هند وارد مرز سرخس شد که در کمترین زمان تشریفات گمرکی آن انجام شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: شبکه راه آهن خراسان رضوی در شرق کشور دارای ظرفیت بالایی است و باید به صورت حداکثری از آن استفاده شود تا کریدور شمال به جنوب جهان که از ایران نیز می گذرد، فعال بماند.

جعفری بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 279 میلیون دلار کالا به وزن 505 هزار تن از گمرکات خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است که در این بین گمرک مرزی دوغارون جایگاه اول را دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت میزان صادرات کالاهای تولیدی استان به افغانستان از طریق مرز دوغارون، بالغ بر 112 هزار تن کالا بوده که 34 میلیون دلار ارزش داشته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول