اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

متن و حاشیه جلسه استیضاح| تدوام عمارت‌نشینی طالبی در سمت شهردار ساری

جلسه سی و‌هفتم شورای شهر ساری با محوریت استیضاح جواد طالبی شهردار با حواشی آغاز شد و با پاسخ به سوالات اعضای شورا طالبی در سمت شهردار ساری ابقا شد.

متن و حاشیه جلسه استیضاح| تدوام عمارت‌نشینی طالبی در سمت شهردار ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بعد از ظهر امروز در سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی جواد طالبی شهر ساری شهردار مرکز استان به سوالات اعضای شورای شهر پاسخ داد.

آیین استیضاح شهردار ساری با ترک سه عضو که از ابتدا مخالفت خود را با انتصاب جواد طالبی ابراز کرده و از استیضاح کننده‌ها بودند به دلیل حضور معاونان ومشاوران شهردار در این جلسه معترض شده و صحن علنی شورا را ترک کردند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر ساری درابتدای جلسه ضمن گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر دهه امامت و ولایت را تبریک و به اهمیت ولایمتداری در جامعه تاکید کرد.

روز ۲۱ تیرماه که به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است از دیگر موضوعاتی بود که پرویز شعبانی به آن پرداخت و اظهار کرد که رعایت این مهم تفکیک جنسیتی ندارد.

*اجرایی شدن استیضاح شهردار ساری با ۶ عضو

استیضاح شهردار ساری که از هفته‌ پیش کلید خورده بود امروز اجرایی شد؛ البته روزهای اخیر پروژه برکناری شهردار رشت هم انجام شد و با رای ۸ عضو از ۱۱ عضو شورای اسلامی این شهر شمالی معاون شهرداری مرکز گیلان به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

البته استیضاح شهردار از وظایف قانونی شورای اسلامی شهرها است. این بار برای گره گشایی از مشکلات شهر ساری جواد طالبی در جایگاه پاسخ دهنده به سوالات اعضای شورای اسلامی شهرساری قرار گرفت و به  سوالاتی که از قبل به رئیس شورا و شهردار تحویل داده شد پاسخ داد.

*استیضاح نشانه مردم سالاری است

جواد طالبی دغدغه اصلی خود را خدمت به شهروندان ساروی اعلام کرد و بحث استیضاح را نشانه مردم  سالاری  و حکومت مردمی در نظام مقدس اسلامی عنوان کرد.

طرح جامع ترافیکی، اجرای نهضت آسفالت، طرح جامع تفضیلی، توجه به افزایش سرانه فضای سبز، نظارت مستمر بر کاربری‌ها، پرداخت حق و حقوق پرسنل بر اساس قانون، کسب درآمد از مسیر درآمد پایدار، ساخت و ساز بر اساس ضوابط طرح تفضیلی، تکمیل پروژه زباله سوز، ایجاد تصفیه‎خانه شیرابه در سکوی زباله، اجرای فعالیت‌های عمرانی از مهمترین مسائلی بود که شهردار ساری به صورت تفصیلی به آن پرداخت.

 

*پرداخت بدهکاری تامین اجتماعی

همراهی دو نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در دریافت وام از بانک شهر، پرداخت بدهکاری بیمه تامین اجتماعی و بانک شهر، استمرار در اجرای پروژه پل تا پل، پیگیری پروژه کارخانه زباله سوز ساری بعد از ۱۴ ماه که ازمصوبات سفر ریاست جمهوری است و تکمیل بخش ابنیه این پروژه تا آبان ماه ۱۴۰۱ ، راه اندازی کارخانه سنگ شکن بعد از ۶ سال، فعال کردن کارخانه آسفالت بعد از سه سال، اجرای فاز سوم ابن شهرآشوب از سری فعالیت‌هایی است که طالبی اظهار کرد شهرداری ساری با همت شورای اسلامی شهر در دوره ششم پیگیری کرده است. 

 همچنین طالبی لایروبی رودخانه تجن در مسیر بوستان ملل را از مواردی دانست که در صحن شورا به تصویب رسید اما کمیته انطباق آن را رد کرد و برای این اقدام نیازمند مجوز آب منطقه‌ای است.

*واگذار نشدن بوستان ولایت به شهرداری 

شهردار ساری در توضیحات خود اعلام کرد که در حفظ و نگهداری بوستان ولایت لازم است مطرح شود که بخش‌هایی از این پروژه به دلیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی هنوز از پیمانکار تحویل شهرداری نشده است.

آبیاری مکانیزه در نگهداری فضای سبز و منظرشهری، کسب درآمد از گلخانه شهرداری، راه اندازی سازمان سرمایه گذاری از دیگر موضوعاتی بود که شهردار ساری به آن اشاره کرد. حتی اعلام کرد که طبق قانون حدود اختیارات اعضای شورای شهر در عزل و نصب مدیران و معاونان مشخص است. اگر معاونی با نظرات شهردار و شورای شهرهمراه نباشد مسیرش مشخص خواهد بود.

طالبی در پاسخ به سوالات اعضای استیضاح کننده مبنی بر اینکه انحراف در اجرای پروژه شهرداری رخ داده است اعلام کرد که هیچ انحرافی در اجرای پروژه وجود ندارد شاید منظور از این سوال انحراف در بودجه پروژه باشد که اینگونه نیست ما طبق روال مصوبات شورای شهر پیش می‌رویم.

*حضور در جلسات با دعوت رئیس شورای شهر

شهردار ساری که خود را پاسخگوی شورای اسلامی شهر می‌دانست یادآور شد که تاکنون پیش نیامد رئیس شورای شهر از من در صحن علنی شورا دعوت کند و حضور نیابم.

طالبی در دفاع از خود مبنی براینکه با روی کار آمدن شورای ششم هیچ‌گونه جذب نیرو انجام نشد خواستار ذکر نام نیروهای جذب شده توسط اعضای استیضاح کننده شد. حتی اعلام کرد تمامی فرزندان شاهد و ایثارگر طبق قانون در شهرداری ساری تبدیل وضعیت شدند.
شهردار ساری درپاسخ به سوالاتی مبنی بر سندسازی، شهردار هراسی، ایجاد تنش اجتماعی گفت که هیچ نوع سند سازی انجام نشد هر جا کاری خارج از عرف انجام شود دستگاه‌های نظارتی برخورد جدی دارند. ایجاد نظم در شهرداری ساری باعث شد از تنش‌هایی که ۵ سال اخیر پیمانکاران بابت طلب خود ایجاد کرده بودند از بین برود تمامی بدهکاری‌ها طبق عدالت پرداخت شد.

*جذب غیرقانونی ۶۸۱ نیرو در سازمان عمران 

تجمع نیروهای سازمان عمران مقابل استانداری از حوزه وظایف ما نبود زیرا ۶۸۱ نفر از نیروهای سازمان عمران به دلیل جذب بدون تشریفات قانونی قراردادی شدند این نقص از سوی دفتر امور شهری استانداری پیگیری شد تا روال قانونی انجام شود.

شهردار ساری پیگیری برخی از مسائل که به او نسبت داده شد از قبیل به کار بردن الفاظ ناروا و ناصواب و غیره را به محاکم قضایی واگذار کرد و گفت که شهرداری با ۵ هزار نیرو مانند کشتی به گل نشسته  است و شهردار ناخدای این کشتی؛ با توکل به خدا با کمک شورای شهر، به عنوان وارثان این کشتی به گل نشسته آن را از غرق شدن نجات می‌دهیم.

*باز شدن پای رسانه‌ها به عمارت شهرداری بعد از ۱۰ سال

فرایند کار شهرداری به صورت اتوماسیون، ایجاد همدلی، حضور رسانه‌ها بعد از ۱۰ سال در عمارت شهرداری، کاهش هزینه‌های درون سازمانی، رفع دغدغه بیمه کارمندان، داشتن خیابان ایده‌آل، احداث خانه ورزش در مناطق مختلف شهری، صدور پروانه تک برگ برای پایان کار، رسیدگی به مناطق الحاقی و کم برخوردار شهری، احیای بافت فرسوده، آماده سازی مرکز مازندران برای رویداد ۲۰۲۲، برگزاری جشن‌های متعدد با هزینه کم و اجرای نهضت آسفالت بانگاه خدمات متوازن از مواردی بود که شهردار ساری از عملکرد خود برشمرد و خدمات رسانی مطلوب را از وظایف خود دانست.

*شهرداری نهاد سیاسی نیست

طالبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایشان از نیروهای دولت قبل است و برای انتخابات آتی به این سمت منصوب شد، گفت که شهرداری نهاد سیاسی نیست به عنوان نیروی استخدامی شهرداری که سال‌ها پست معاون و مدیریت و شهرداری مناطق را داشتم دراین دولت هم برای حل مشکلات شهروندان با وزارت کشور، استاندار و معاون عمرانی ایشان همکاری دارم تا پروژه‌های اولویت‌دار ساری مانند زباله سوز به سرانجام برسد حتی برای پر شور شدن انتخابات گام بر می‌داریم اما اجازه استفاده ابزاری از این نهاد خدمات‌رسان را نمی‌دهیم.

به گزارش فارس، به منظور رفع حواشی از جلسه استیضاح شهردار ساری معاونان و مشاوران شهردار در جایگاه غیررسمی حاضر شدند. اما سه عضو استیضاح کننده در جلسه حضور نیافتند.
روند استیضاح طالبی با حضور ۶ عضو شورای اسلامی شهر در عصر ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/۸۶۰۰/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول