اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار امیرعبداللهیان با همتای ایتالیایی؛ آینده روشن همکاری‌های دوجانبه ایران و ایتالیا

وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای ایتالیایی در رم در توئیتی نوشت: توافق کردیم که ظرفیت‌های عظیم اقتصادی دو کشور به خصوص در حوزه انرژی، آینده روشنی را برای همکاری‌های سودمند دوجانبه نوید می‌دهد.

دیدار امیرعبداللهیان با همتای ایتالیایی؛ آینده روشن همکاری‌های دوجانبه ایران و ایتالیا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیروز (دوشنبه)‌ ۲۰ تیر ماه در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت  «لوئیجی دی‌مایو» همتای ایتالیایی به رم سفر کرد، در توئیتی درباره این سفر نوشت: با آقای دی‌مایو همتای ایتالیایی در رم گفت‌وگویی بسیار سازنده داشتم. درباره طیفی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: توافق کردیم که ظرفیت‌های عظیم اقتصادی دو کشور به خصوص در حوزه انرژی، آینده روشنی را برای همکاری‌های سودمند دوجانبه نوید می‌دهد.

 

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ایتالیایی خود با بیان این‌که ایران علاقه‌مند است سهم طبیعی خود را در بازار انرژی داشته باشد، گفت: خواستار یک توافق خوب و پایدار هستیم و معتقدیم ایران باید بتواند از منافع کامل اقتصادی برجام بهره‌مند شود. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی پیش از این سفر با بیان این‌که سفر به ایتالیا براساس دعوت وزیر خارجه این کشور انجام می‌شود، گفت: تاکنون دو بار در نیویورک و مونیخ با هم گفت‌وگو و رایزنی داشتیم. پیگیری مناسبات دوجانبه به خصوص در حوزه‌های همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی از اهداف اصلی این سفر است. برنامه‌های متنوعی برای پیگیری این اهداف در دستورکار قرار گرفته است. در ادامه ملاقات‌ها و رایزنی‌‌ها با مقامات ایتالیا که برنامه‌ها در سطح سیاسی،‌ اقتصادی و پارلمانی تنظیم شده است، با نخست‌وزیر و وزیر خارجه واتیکان هم دیدار و گفت‌وگو خواهم داشت.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به رم بعد از تصدی این سمت است. وزرای خارجه دو کشور پیش از این دو بار در نیویورک و مونیخ با یکدیگر دیدار کرده بودند و یک بار هم تلفنی به رایزنی درباره مناسبات دوجانبه پرداخته بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول