اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

هنوز مجموعه نماهای منتخب ایجاد نشده است/نقص در نظارت برای اجرای نماها

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قرار بوده در ساختمان های نوساز از مجموعه منتخب نما استفاده شود، گفت: هنوز مجموعه نماهای منتخب ایجاد نشده که به مردم در انتخاب نماها کمک کند.

هنوز مجموعه نماهای منتخب ایجاد نشده است/نقص در نظارت برای اجرای نماها

به گزارش خبرنگار فارس،  مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در  جلسه امروز شواری شهر در جریان تذکری اعلام کرد: اختلالات سیستمی در شهرداری، سامانه‌های موجود برای پرونده‌های حوزه نما در برخی مناطق با مشکل روبه رو هستند  هرچه سریعتر برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بوده از مجموعه منتخب نما استفاده شود و  هنوز مجموعه نماهای منتخب ایجاد نشده که می تواند به مردم در انتخاب نماها کمک کند گفت: درخواست ما این است که مجموعه سریعتر شکل بگیرد.

عباسی با اشاره به نقص در نظارت برای اجرای نماها، ابراز داشت:‌در بخش صدور مجوز پایان کار، شهرداری نظارت جدی بر موضوع نما داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از طرح های مهم سرشماری نفوس و مسکن است، تصریح کرد: با توجه به سرعت تغییرات، سرشماری از ۱۰ به ۵ سال کاهش یافت. گردآوری اطلاعات از جامعه سرزمینی دارای اهمیت مضاعف است. جامعه ایران از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ فراز و نشیب های متعددی را پشت سر گذاشته که با توجه به این موضوع، سرشماری می تواند به تصمیم گیری ها کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه این سرشماری مجددا به مدت زمان ۱۰ ساله بازگشت که از شهردار تهران تقاضا می کنیم در این خصوص برای سرشماری با اولویت پایتخت در هیات دولت اقدامی انجام دهد.

شهر دارای ساختار زنده و پویاست

نرجس سلیمانی عضو شورای شهر   نیز با بیان اینکه شهر دارای ساختار زنده و پویاست، اظهار کرد: ساختمان های نیمه تمام، نمای آسیب دیده، پنجره های شکسته، تاسیسات عمومی غیرفعال و گودهای رها شده مشکل ساز هستند که باید نواقص در این زمینه ها برطرف شود.

وی افزود: شهرداری تهران برای هویت بخشی به شهر در ایام تابستان، نسبت به تعیین تکلیف تاسیسات عمومی غیر فعال اقدام کند چراکه تعیین تکلیف در رابطه با ساختمان های نیمه تمام و گودهای رها شده زمانبر است.

رضایتمندی بین اهالی فرهنگ و نخبگان فرهنگی ساکن در منطقه ۷

در ادامه صحن امروز شورای شهر علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران اظهارداشت: طی برنامه چهارشنبه های فرهنگی این هفته در منطقه ۷ تهران حضور پیدا کردیم و در خدمت نخبگان فرهنگی این منطقه بودیم که در جلسه فعالان فرهنگی و همچنین در جلسات مساجد منطقه ۷ شاهد این بودیم که شهروندان ساکن در این منطقه از عملکرد شهردار منطقه رضایت داشتند.

وی افزود: وجود رضایتمندی بین اهالی فرهنگ و نخبگان فرهنگی ساکن در منطقه ۷ شهر تهران نشان می‌دهد شهرداری از نظر فرهنگی در این منطقه عملکرد خوبی داشته است که لازم بود در جلسه شورای اسلامی شهر تهران به این موضوع اشاره کنم.

انتقاد عضو شورا از وضعیت خیابان ۱۷ شهریور

مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا درباره پیاده راه ۱۷شهریور، گفت: شهروندان و کسبه از وضعیتی که ایجاد شده شکایت دارند، گفت: مردم چند سال به شهرداری می‌آمدند از وضعیت خیابان ۱۷شهریور شکایت می‌کردند اما هیچ گوش شنوایی نبود؛ مردم اکنون هم ناراحت هستند.

بابایی با بیان اینکه تعداد زیادی از شهروندان و کسبه در خیابان ۱۷ شهریور ورشکست شدند، گفت: ۸۰ درصد کسبه خیابان، فروشنده‌های خودرو بودند که ورشکست شده و دچار تبعات اجتماعی و اقتصادی شدند.

وی از کار شهرداری منطقه ۱۲ و باز کردن این معبر تشکر کرد و گفت: شهرداری منطقه ۱۲ کار بسیار صحیحی انجام داده چرا که اصلاً امکان تردد ایمن در این خیابان وجود نداشت.

به گفته وی، پیرو تخریب گسترده معبر مردم برای تردد دچار مشکل می شدند و شهرداری منطقه ۱۲ شجاعت به خرج داد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد؛ اگر می خواهیم از کسی به مقامات قضایی شکایت کنیم، باید متخلفانی را به مقامات قضایی معرفی کنیم که این پروژه شکست خورده را اجرا کرده و مردم را معذب کردند.

شورای ششم به دنبال حل و فصل موضوع شورایاری‌ها است

همچنین جعفر شربیانی در جریان بررسی طرح نظام نامه محلات در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در جلسه گذشته در جریان بررسی این طرح بنده دو پیشنهاد مطرح کردم نخست اضافه کردن تعاریفی در ماده یکم این طرح بود که در اصلاحیه ن نظام نامه آن را ندیدم.

وی با اشاره به پیشنهادی که در جلسه گذشته شورا در این باره ارائه کرده بود، افزود: طرحی که در بحث مرتبط با محله و مشارکت مردمی و موضوعات مرتبط با محله ها تدوین می شود چند خصوصیت باید داشته باشد نخست آنکه مشارکت مردمی را محقق کند و در حد اعلی آنچه در دوره قبل با عدم حمایت و بی توجهی به حداقل رسیده بود؛ برساند

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر ادامه داد: موضوع بعدی این بود که این طرح باید معضلات و چالش های مدیریت محله که در گذشته وجود داشته را حل و فصل نماید. اکنون در ۳۵۳ محله شهر تهران ساختمان مدیریت محله وجود دارد که اگر به قیمت روز ما بخواهیم بر فرض مثال این املاک را به فروش برسانیم به طور قطع مشکلات مترو پایتخت را می توانیم با منابع مالی حاصل از آن رفع کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه ویژه ای در بحث مدیریت محله در تهران وجود دارد، یادآور شد: این در حالی است که در شرایط کنونی این مجموعه ها تعطیل شده اند و کمتر از ۵ درصد مردم تهران از این امکانات استفاده می کنند.

شربیانی با اشاره به اینکه طرح نظام نامه محله ها باید امکان استفاده مردم تهران از ظرفیت های موجود را به حد اعلی برساند، بیان کرد: موضوع سوم این است در مقابل بحث هایی که در رابطه با شورایاری ها مطرح می شود که در زمان فعالیت خود نیز با موانع و چالش هایی همراه بود باید به این مساله اشاره کنم که شورای ششم شهر تهران به دنبال حل و فصل موضوع شورایاری هاست و موضوع نظام نامه محله ها که در حال بررسی آن هستیم در برابر شورایاری ها قرار نمی گیرد.

وی تاکید کرد: بنده با این استدلال در جلسه گذشته پیشنهاد دادم هر ۹ عضو شورای محلات از میان شورایاری های سابق، معتمدان و رابطین محله ها در چارچوب نظام نامه وجود داشته باشد اما با گفتمانی که با اعضای شورای شهر داشتم بنده این پیشنهاد را پس می گیرم و با موضوع انتخاب یک سوم از اعضای شورای محله ها از میان معتمدین محل موافقت می کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول