اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتشار عمیق‌ترین تصویر از کیهان توسط تلسکوپ «جیمز وب»+ عکس

ناسا اولین تصویر رنگی گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی «جیمز وب» را، که واضح‌ترین و عمیق‌ترین نمای مادون قرمز از کیهان است، منتشر کرد.

انتشار عمیق‌ترین تصویر از کیهان توسط تلسکوپ «جیمز وب»+ عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) بامداد سه‌شنبه اولین تصویر رنگی گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی «جیمز وب» را منتشر کرد.

به گفته ناسا، تصویری که توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته، واضح‌ترین نمای مادون قرمز و عمیق‌ترین تصویر از کیهان را تا به امروز نشان می‌دهد.

در بیانیه ناسا آمده است: «تلسکوپ فضایی جیمز وب، عمیق‌ترین و واضح‌ترین تصویر مادون قرمز از جهان دور را تا به امروز تولید کرده است. این تصویر از خوشه کهکشانی SMACS 0723 که به عنوان اولین میدان عمیق وب شناخته می‌شود، مملو از جزئیات است».

این سازمان توضیح داد: «هزاران کهکشان - از جمله کم‌نورترین اجرام مشاهده شده در مادون قرمز - برای اولین بار در دید وب ظاهر شده‌اند. این تکه از جهان پهناور، بخشی از آسمان را می‌پوشاند که تقریباً به اندازه یک دانه شن است که توسط شخصی روی زمین نگه داشته شده است».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «این میدان عمیق که توسط دوربین مادون قرمز نزدیک وب (NIRCam) گرفته شده است، ترکیبی از تصاویر در طول موج‌های مختلف است که مجموعاً ۱۲.۵ ساعت تصویربرداری است و به اعماق طول موج‌های فروسرخ، فراتر از عمیق‌ترین میدان‌های تلسکوپ فضایی هابل، رسیده است».

ناسا با بیان اینکه این تصویر خوشه کهکشانی SMACS 0723 را در وضعیتی که ۴.۶ میلیارد سال پیش بوده نشان می‌دهد، گفت: «جرم ترکیبی این خوشه کهکشانی به عنوان یک عدسی گرانشی عمل می‌کند و کهکشان‌های بسیار دورتر را در پشت خود بزرگ می‌کند. دوربین مادون قرمز نزدیک وب آن کهکشان‌های دوردست را در کانون دقیق قرار داده است؛ آنها ساختارهای کوچک و ضعیفی دارند که قبلاً هرگز دیده نشده‌اند، از جمله خوشه‌های ستاره‌ای و ویژگی‌های پراکنده. محققان به زودی شروع به کسب اطلاعات بیشتر در مورد جرم، سن، تاریخچه و ترکیب کهکشان‌ها خواهند کرد، زیرا وب در جستجوی اولین کهکشان‌های جهان است».

به گفته ناسا، این تصویر جزو اولین مجموعه از تصاویر تمام رنگی تلسکوپ فضائی جیمز وب است که دیگر تصاویر آن روز آینده منتشر خواهد شد.

 

برای دیدن کیفیت اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول