اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیش از ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت کردستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: ۶۵۰ هزار و ۴۵۰ نفر در استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

بیش از ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت کردستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صلاح قریشی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع رسانه‌های جمعی استان در سنندج سازمان بیمه تامین اجتماعی را مهم‌ترین رکن صنعت بیمه در کشور دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که وظیفه ارایه  خدمات به افراد زیرپوشش خود را داراست.

وی یادآور شد: بیمه تامین اجتماعی بیمه‌ای است که تضمین کننده حقوق بیمه‌گذار است و مطابق قانون با ارایه مستمری بعد از بازنشستگی و خدمات درمانی از حقوق بیمه شده حمایت می

کند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی استان را ۲۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر ذکر کرد و اظهار کرد: از این تعداد  ۴۷ هزار و ۳۹۹ نفر مستمری بگیر، سه هزار و ۱۱۱ نفر بیمه بیکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد جمعیت استان کردستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی در استان ۵۸،۲ درصد جمعیت شهری استان را زیرپوشش قرار داده است.

قریشی نسبت پشتیبانی بیمه شده نسبت به مستمری بگیر را در استان ۴،۵۶ درصد ذکر کرد و افزود: هر اندازه نسبت بیمه شده ما بیشتر باشد همان اندازه وضعیت صندوق بیمه تامین اجتماعی بهتر خواهد بود.

وی میزان تعهدات تامین اجتماعی  استان را در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت بیمه پرداخت شده است.

امسال ۷۷۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است

قریشی در ادامه از پرداخت ۷۷۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۲۸ میلیارد تومان تعهدات مربوط به تعهدات کوتاه مدت بوده است.

وی از راه اندازی شعبه تامین اجتماعی در یک ماه آینده در بیجار خبر داد و افزود: در راستای ارایه خدمات مطلوب به مردم ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی قروه و ساختمان اداری تفکیک خواهد شد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه در سازمان تامین اجتماعی ۲ نوع بیمه شامل بیمه اجباری و بیمه اختیاری وجود دارد گفت: بیمه اجباری شامل بیمه کارفرما و کارگر و بیمه اختیاری ( خویش فرما) مشمول افرادی است که بیمه اجباری نیستند و کارفرمایی ندارند و برای خودکار می کنند و خود را بیمه کرده اند.

قریشی به بیمه دانشجویان و زنان خانه دار اشاره کرد و تصریح کرد: بیمه زنان خانه دار بیمه مناسبی برای زنانی است که شاغل نیستند و رابطه استخدامی ندارند.
به گفته وی، این نوع بیمه مشمول بیمه صاحبان حرفه ها و مشاغل آزاد هستند.
وی رانندگان، قالیبافان، کارگران صنفی کم درآمد را جامعه هدف بیمه تامین اجتماعی دانست.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی راجزو سیاست های اصلی سازمان بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: ارایه خدمات مطلوب و قانونمدار به آحاد جامعه از اهداف و برنامه های سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و از تاکیدات بند (۱) اصل ۱۱۱ قانون اساسی است.

قریشی یادآور شد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و همسان سازی حقوق و دستمزد هم اکنون دستمزد جامعه کارگری ۵۷ درصد افزایش یافته است .

وی با اشاره به نرخ حق بیمه ۱۲ درصد، ۱۴ و ۱۸ درصد تصریح کرد: نرخ حق بیمه ۱۸ درصد کامل ترین نرخ حق بیمه است که تمام مزایای بیمه را شامل می شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول