اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برخورد غیر مسؤولانه مانع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در اصفهان

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: غذا دادن به سگ‌ها توسط حامیان حیوانات و افزایش جمعیت سگ‌ها دردسر بزرگی برای شهرداری اصفهان و شهروندان ایجاد کرده است.

برخورد غیر مسؤولانه مانع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در اصفهان

رامین میرعسگری، رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح استان اظهار داشت: ۱۵ نفر نیرو در سطح شهر اصفهان در هر منطقه‌ای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد را انجام می‌دهند و به پناهگاهی که شهرداری سمت باغ رضوان ایجاد کرده است، منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سگ‌ها در این پناهگاه انگل‌زدایی و شست‌وشو می شوند و واکسن هاری به آن‌ها تزریق و بعد عقیم‌سازی می‌شوند، افزود: سگ‌ها ۲۰ روز نگهداری و بعد از آن مدت رهاسازی می‌شوند.

میرعسگری با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین مشکل شهرداری تغذیه سگ‌ها در محیط شهری است، گفت: شهروندانی که حامی حیوانات هستند این کار را انجام می‌دهند و وقتی سگ‌ها را زنده‌گیری و از محیط شهری به پناهگاه می‌خواهیم منتقل کنیم به شدت با عوامل شهرداری برخورد می‌کنند و اجازه این کار را نمی دهند.

 

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه اگر غذا دادن به سگ‌ها در محیط شهری کاهش پیدا کند صد درصد تعداد سگ‌ها در محیط کم می‌شود، بیان کرد: بعد از هر مرحله غذا دادن جمعیت بیشتری از سگ‌ها دفعه بعد مراجعه می‌کنند و به هیچ وجه از آن مکان بیرون نمی‌روند.

وی با بیان اینکه در پناهگاه حیوانات شهرداری اصفهان به سگ‌ها غذا می‌دهد، عنوان کرد: حامیان حیوانات اگر می‌خواهند غذا و کمک دهند به این پناهگاه پشت باغ رضوان مراجعه کنند و در سطح شهر این اقدام را انجام ندهند.

میرعسگری تصریح کرد: افزایش سگ‌های ولگرد وضعیت خطرناکی را در سطح شهر اصفهان به وجود آورده است، تعداد سگ‌ها به شدت در حال زیاد شدن است و از محیط‌ها و شهرهای اطراف به سمت مکان‌هایی در اصفهان می‌آیند که به آن‌ها غذا داده می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه غذا دادن به سگ‌ها توسط حامیان حیوانات و افزایش جمعیت سگ‌ها دردسر بزرگی برای شهرداری اصفهان و شهروندان ایجاد کرده است، اضافه کرد: حمایتی که حامیان حیوانات انجام می‌دهند به صورت یکپارچه نیست و هر کسی مسیر خود را طی می‌کند و اگر یکپارچه شوند و به شهرداری کمک کنند وضعیت خیلی بهتر می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه حتی حامیان هم یک مسیر را انتخاب نکردند و هر کدام مسیر خود را طی می‌کنند، افزود: آن‌ها می‌توانند با شهرداری و دفتر امور اجتماعی استانداری هماهنگ شوند، دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان به مسأله سگ‌های ولگرد ورود پیدا کرده و جلسات مشترک متعددی در این باره با شهرداری برگزار شده است.

میرعسگری با بیان اینکه تغذیه سگ‌ها و عدم هماهنگی حامیان حیوانات با شهرداری و استانداری مشکل را دوچندان کرده است، ادامه داد: شهرداری در حال حاضر سگی که در خانه بوده و مزاحم همسایه‌ها است را با حکم نیروی انتظامی جمع آوری می‌کند.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در روز ۶ تا ۷ قلاده سگ از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در مناطقی از شهر تعداد سگ‌های ولگرد زیاد است، شهروندان با تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند تا نیروهای شهرداری برای جمع‌آوری به محل اعزام ‌شوند.

 

افزایش جمعیت سگ‌ها تهدیدی بالقوه برای شهروندان است

به گزارش فارس، معضل حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهرها و مناطق روستایی روز به روز بزرگتر شده و جمعیت میلیونی سگ‌های ولگرد به تهدیدی بالقوه برای شهروندان تبدیل شده است.

از سوی دیگر سگ‌های ولگرد، حیات وحش کشورمان را نیز تهدید می‌کنند و بر اساس اعلام سازمان محیط زیست گزارشاتی از تلف شدن یوزپلنگ، پلنگ، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه پالاس، گربه شنی، گربه جنگلی و گربه وحشی توسط سگ‌ها وجود دارد.

بسیاری از اساتید و کارشناسان محیط زیست کشور ما یکی از دلایل ازدیاد گله‌های سگ‌های ولگرد را غذارسانی به سگ‌ها و دست بردن در چرخه طبیعت آن‌ها می‌دانند؛ این کارشناسان معتقد هستند که غذارسانی سبب می‌شود سگ‌ها قوای لازم را کسب کنند و به‌ سمت تولیدمثل و ازدیاد نسل بیشتر بروند.

در پایان باید گفت جمعیت سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف کشورمان در پناه اقدامات افراد مدعی حمایت از حقوق سگ‌ها به‌صورتی وحشتناک در حال افزایش است و هر روز شاهد انتشار اخباری از دریده شدن کودکان و حتی بزرگ‌سالان توسط این سگ‌ها هستیم، روندی که در حال تبدیل شدن به یک فاجعه است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول