اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شیردوشی تکراری آمریکا از گاو شیرده استکبار جهانی/ ایران راه خود را پیدا کرده

کارشناس مسائل سیاسی خروجی سفر بایدن را چند نشست و بیانیه غیرالزامی و نهایتا شیردوشی تکراری آمریکا از گاو شیرده استکبار جهانی یعنی عربستان دانست و گفت: عربستان، امارات، کویت و عمان همانند قطر و عراق در حال تغییر استراتژی در قبال ایران هستند و در آینده‌ای نه چندان دور حتی مصر و اردن و لیبی هم به استراتژی ایران نزدیک شده و پیشتازی لبنان و یمن و سوریه را در جریان مقاومت به رسمیت خواهند شناخت.

شیردوشی تکراری آمریکا از گاو شیرده استکبار جهانی/ ایران راه خود را پیدا کرده

صادقعلی رنجبر استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی در ارتباط با بررسی اهمیت و علت سفر بایدن به عربستان را در شرایط خاص جهان و منطقه، در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بایدن خیلی تلاش کرد که از روی دست ترامپ تقلب نزند و سیاست‌های متفاوتی را پیشه کند و حتی اوایل در موضوعاتی مثل بازگشت به کنفرانس پاریس و فرار ذلیلانه از افغانستان، این تفاوت را عملیاتی کرد، اما در ادامه تابع استراتژیست‌های کهنه‌کار آمریکا شده تا ادامه دهنده راه ترامپ در خصوص مسائل مهم جهانی باشد.

وی گفت: از جمله آنها موضوع برجام، حمایت همه‌جانبه از رژیم اشغالگر قدس، بازگشت به طرح‌های امنیتی و جنگ محور منطقه با محوریت عربستان با ترویج مجدد ایران هراسی است.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: همان‌گونه که سخنگوی وزارت خارجه به درستی به آن اشاره کرده، جمهوری اسلامی ایران، این‌گونه تحرکات را تهدید علیه امنیت ملی خود تلقی کرده و تدابیر خاص خود را پیشه خواهد کرد.

رنجبر تصریح کرد: تحقق نیافتن امتیازگیری‌های باج‌گیرانه آمریکا در مذاکرات برجام، بحران غذا و انرژی ناشی از حمله روسیه به اوکراین، وضعیت بغرنج داخلی و منطقه‌ای رژیم اشغالگر قدس در روند تصاعدی شدن قدرت نظامی و سیاسی نهضت مقاومت، عبور سربلند جمهوری اسلامی ایران از بحران تحریم و رویکردهای جدید معاملات جهانی ایران در راستای حذف دلار و یورو و نیز استقبال از عضویت ایران در بریکس متعاقب عضویت در پیمان شانگ‌های، همه و همه می‌تواند بایدن را برای برون‌رفت از این بن‌بست‌ها و نیز وصله و پینه کردن اقتصاد داخلی آمریکا با دلارهای نفتی عربستان و سایر متحدانش در منطقه خلیج فارس، مجاب به این سفر کرده باشد.

این استاد دانشگاه پیرامون موفقیت این سفر، گفت: همان‌گونه که ترامپ با آن همه ادعا نتوانست استراتژی‌هایی مانند معامله قرن را محقق کرده و یا عربستان و امارات را در جنگ با یمن به پیروزی رسانده و نیز پایان خوشی برای حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان رقم بزند، قطعا” بایدن هم نمی تواند در کالبد نیمه جان این‌گونه سیاست‌گذاری‌ها بدمد!.

رنجبر گفت: مهم‌تر از توان دفاعی و تهاجمی جبهه مقاومت، تحقق اهداف جهاد تبیین است که منجر به انفجار بیداری و آگاهی ملت‌ها و دادن دست دوستی به جمهوری اسلامی ایران یعنی ام القرای بلاد اسلامی شده است.

وی یادآور شد: عربستان، امارات، کویت و عمان همانند قطر و عراق در حال تغییر استراتژی در قبال ایران هستند و در آینده‌ای نه چندان دور حتی مصر و اردن و لیبی هم به استراتژی ایران نزدیک شده و پیشتازی لبنان و یمن و سوریه را در جریان مقاومت به رسمیت خواهند شناخت.

این کارشناس سیاسی، خروجی سفر بایدن را چند نشست و بیانیه غیرالزامی و نهایتا شیردوشی تکراری آمریکا از گاو شیرده استکبار جهانی یعنی عربستان دانست و تأکید کرد: با توجه به رویکرد مثبت دولت سیزدهم مبنی بر اولویت بخشی به گسترش رابطه با همسایگان، قطعا عربستان و امارات پیگیر تحقق تلاش‌های ماه‌های اخیر خود در مذاکرات امنیت محور خود با ایران به‌منظور عادی‌سازی روابط دیپلماتیک خواهند بود؛ چون می‌دانند امنیت آنها با حضور آمریکا تأمین نخواهد شد و اوکراین نمونه بارزی از ناتوانی ناتو در حمایت از متحدان خویش است و ثبات دولت‌های سوریه و یمن هم مثال بارز اراده ایران در حمایت از متحدان خویش در سخت‌ترین شرایط است.

رنجبر در پاسخ به چگونگی تدابیر امنیتی ایران، خاطرنشان کرد: ایران راه خود را پیدا کرده و آن پیش به سوی شکل‌گیری ایران قوی و قوی ترشدن روزافزون قوای نظامی، توان اقتصادی، توسعه دانش‌بنیانی تولید و فراتر از مذاکرات لغو تحریم، خنثی‌سازی تحریم از طریق توسعه و رشد همه جانبه تولید است و این سفرها فقط بر صحت این استراتژی ایران تأکید دارند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: کراهت استقبال از بایدن حتی در مقامات عربستان هم مشهود است و ما باید خودمان را برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا در منطقه و عدم دسترسی آمریکا به منافع نامشروعش در جهان اسلام آماده کرده و از هم اکنون شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی را آغاز کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول