اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

آموزش عملی بازی سازی در «کافه بازی»/ ۳۰ میلیون گیمر در ایران وجود دارد!

تهیه کننده برنامه «کافه بازی» گفت: در اغلب خانه‌ها فرزندی وجود دارد که به ویدئوگیم علاقمند است. بنیاد ملی بازی های رایانه ای اعلام کرده که 30 میلیون گیمر در ایران وجود دارد یعنی یک سوم جمعیت ایران. اگر برای این جمعیت فزاینده فرهنگ سازی درستی صورت نگیرد و جهت گیری نشود قطعا در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

آموزش عملی بازی سازی در «کافه بازی»/ ۳۰ میلیون گیمر در ایران وجود دارد!

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده که ۳۰ میلیون گیمر یا همان بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در ایران وجود دارد؛ یعنی یک سوم جمعیت ایران. اگر برای این جمعیت فزاینده فرهنگ سازی درستی صورت نگیرد و جهت گیری نشود قطعا در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد. این بخشی از صحبت‌های ماجد بازرگان تهیه کننده برنامه «کافه بازی» است که سال‌هاست روی آنتن شبکه دو سیما قرار دارد.

برنامه «کافه بازی» با هدف حمایت از بازی سازهای ایرانی و فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌ای و مروری بر آخرین تحولات حوزه تکنولوژی بازی های کامپیوتری در گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما تهیه شده است. برنامه‌ای که معرفی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی به همراه بررسی و گفتگو با سازنده، طراح و ناشر و ... را در دستور کار دارد و حالا با تغییراتی از جمله آموزش بازی سازی و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از بازی‌های رایانه‌ای پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۱۷:۲۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

ماجد بازرگان تهیه کننده «کافه بازی» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش زمان برنامه «کافه بازی» با توجه به درخواست مخاطبان بیان کرد: در اغلب خانه‌ها فرزندی وجود دارد که به ویدئوگیم علاقمند است. بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای اعلام کرده که ۳۰ میلیون گیمر در ایران وجود دارد یعنی یک سوم جمعیت ایران. اگر برای این جمعیت فزاینده فرهنگ سازی درستی صورت نگیرد و جهت گیری نشود قطعا در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی از جمله تغییرات این برنامه در فصل جدید را پرداختن به بحث آموزش دانست و گفت: یکی از اولویت‌های ما در این فصل از برنامه بحث آموزش است. در فصل پیشین  بخشی به نام «دانش بازی» را طراحی کردیم که به صورت قدم به قدم و تئوری به آموزش بازی سازی می‌پرداخت که با استقبال مخاطبان برنامه مواجه شد. بنابراین در این فصل از برنامه به صورت عملی به آموزش بازی سازی پرداختیم. در ادامه با دعوت از چند تن از اساتید نخبه بازی سازی در بخش‌هایی ۱۰ دقیقه‌ای هر هفته یا یک هفته در میان شروع به آموزش این مهارت کردیم.

تهیه کننده برنامه «کافه بازی» خاطرنشان کرد: بازی سازی یک رشته به شدت پول ساز و به اصطلاح آینده دار است. به همین دلیل گیمرهایی که به بازی علاقه دارند این تمایل به سمت حرفه آینده شان سوق پیدا می‌کند.

بازرگان در ادامه به بحث فرهنگ سازی برای خانواده‌ها به عنوان یکی دیگر از سرفصل‌های این سری از برنامه‌های «کافه بازی» اشاره کرد و گفت: خانواده‌هایی که قدیمی ترند و سن والدین بیشتر است بازی‌های کامپیوتری را به شدت منع می‌کنند و از طرفی والدین کم سن و سال تر نیز از طرف دیگر بام افتاده‌اند و با در اختیار قرار دادن انواع تبلت و گوشی‌های هوشمند واکنشی به گذراندن بیش از حد وقت فرزندان خود در این زمینه نشان نمی‌دهند. 

این تهیه کننده جوان ادامه داد: در اینجاست که به عنوان یک برنامه ساز وظیفه خود دانستیم که ورودی به اندازه به این مبحث داشته باشیم. به همین دلیل احساس نیاز کردیم که فرهنگ استفاده مناسب از تکنولوژی های جدید را مورد بررسی قرار دهیم. انتخاب نوع بازی، زمان اختصاص داده شده، رده سنی و ... از جمله مواردیست که در این زمینه باید مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد. تمام بازی‌هایی که در دنیا ساخته می‌شود رده سنی دارد که اگر به همراه زمانی که هر فرد در طول روز به بازی اختصاص می‌دهد، مورد توجه قرار گیرند، منعی ایجاد نمی‌کند. بنابراین بخشی را طراحی کرده‌ایم که مختص به والدین است و از جمله مواردی است که در اکثر خانواده‌ها مبتلا به است.

بازرگان با اشاره به آرش عیاری و مرجان مروستی به عنوان مجریان برنامه پیرامون دیگر تغییرات «کافه بازی» اظهار داشت: با معرفی بازی‌های ایرانی و دعوت از بازی سازهای ایرانی به حمایت از این صنعت در داخل کشور پرداخته ایم. دکور این برنامه نیز به تازگی تغییر کرده و سعی کردیم از المان‌هایی که برای گیمرها جذاب است استفاده کنیم و نورپردازی جذاب تری نیز ایجاد کنیم.

تهیه کننده «کافه بازی» از حضور کارشناسان رسانه‌های دیجیتال و مرتبط با بازی‌های کامپیوتری که مخاطبان میلیونی دارند به عنوان یکی از بخش‌های جذاب برنامه نام برد و گفت: کارشناسان درباره بازی‌ها، اخبار و اتفاقات بزرگ این صنعت فراگیر صحبت می‌کنند. به همین دلیل برنامه «کافه بازی» به صورت روزانه ضبط می‌شود زیرا نیاز است تا اخبار هر هفته را پوشش دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بازی «داستان بیستون» یک بازی جدید ایرانی است که به صورت بین المللی منتشر می‌شود. با ناشر بازی ارتباط گرفتیم و با او درباره روند انتشار و ویژگی‌های بازی گپ و گفت کردیم. این اتفاق درباره بسیاری از بازی‌های دیگر نیز می‌افتد. البته که پس از بررسی بازی‌های روز دنیا و تناسب آن‌ها با فرهنگ خودمان به بررسی آنها می‌پردازیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول