اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وجود ۲۰۲ هزار خوابگاه دانشجویی در کشور/کرونا موجب تغییر کاربری برخی خوابگاه‌های دانشجویی شد

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از وجود ۲۰۲ هزار خوابگاه دانشجویی در کشور خبر داد.

وجود ۲۰۲ هزار خوابگاه دانشجویی در کشور/کرونا موجب تغییر کاربری برخی خوابگاه‌های دانشجویی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هاشم داداش پور، رییس سازمان امور دانشجویان در وزارت علوم در حاشیه بازدید از خوابگاه دانشجویی ورقایی به وقفه‌ای که کرونا طی دو سال گذشته ایجاد کرده بود، اشاره و تصریح کرد: اتفاقی که طی این مدت افتاد بخشی از خوابگاه‌های ما که استیجاری و یا خودگردان بودند از سوی دانشگاه‌های کشور عملا تعییر کاربری داده شدند.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه ۲۰۲ هزار خوابگاه دانشجوی داشتیم که البته ممکن است در حال حاضر این تعداد افزایش پیدا کرده باشد، گفت: بخشی از دانشگاه‌ها توانستند این مشکل را حل کنند و بخشی از دانشگاه‌ها نتوانستند، ولی همه روسای دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند که هر از ظرفیتی که موجود است برای کمبود‌های احتمالی که در این حوزه وجود دارد، استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه امیدورایم سال آینده مشکل خوابگاهی کمتری خواهیم داشت، ضمن اینکه سال گذشته برای بحث نوسازی و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی شروع و اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: به کمک خیرین و نیز بخشی از دانشگاه‌ها با منابع اختصاصی خودشان توانستند بازسازی کنند و از منابع مالی مربوط به صندق استفاده کنند.

داداش‌پور با اشاره به اینکه امیدواریم بخشی از مشکلات را بتوانیم در ایام تابستان حل کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم، گفت: بخشی از بودجه دانشگاه‌ها مربوط به تعمیر و تجهیزات است که سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته و نیز از آن منابعی که دانشگاه‌ها دارند مشکلات مربوط به خودشان را حل کنند.

وی با بیان اینکه هر یک از دانشگاه‌ها بنیاد حامیان دارند، بنیادی که متشکل از خیران آن دانشگاه و استان است و آنها هم باید ظرفیت‌های لازم را به کار بگیرند و مشکلات این حوزه را حل کنند، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که مشکلات را به صفر برسانیم. 

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول