اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

عقیم سازی 80 سگ ولگرد در ایلام/ شهرداری: بودجه‌ای برای جمع آوری این حیوانات نداریم

جولان سگ‌های ولگرد در شهر ایلام به یک معضل جدی تبدیل شده و شهرداری اعلام داشته که علاوه بر آن که 80 سگ را در محلی مشخص ضمن عقیم سازی، نگهداری می‌کند بودجه‌ای نیز برای این قبیل خدمات در نظر گرفته نشده است.

عقیم سازی 80 سگ ولگرد در ایلام/ شهرداری: بودجه‌ای برای جمع آوری این حیوانات نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جولان سگ‌های ولگرد در داخل شهر به نما و فضای ظاهری شهر رنگ زشتی داده و بارها مردم نیز خواستار جمع‌آوری این حیوانات شدند.

چندی پیش گزارشی با عنوان «حمله سگ همسایه به بانوی ایلامی/ نظارت‌ها کجا رفته؟!» در خبرگزاری فارس منتشر شد که در فروردین امسال بانوی ایلامی بر اثر حمله سگ‌ همسایه دچار وحشت شده و در حین فراردست وی آسیب دیده بود.

بحث درباره وجود سگ‌های ولگرد در شهر ایلام موضوعی تکراری بوده و نقل رسانه‌ها و محافل گروهی شده چرا که شاید این حیوانات به یک معضل جدی و خطرناک در آینده نه چندان دور تبدیل و مهار آن از دست مسئولان خارج شود.

در استان ایلام برخی‌ها در روستاها و عشایر برای حفظ و نگهداری زندگی و دام‌های خود نیازمند استفاده از سگ هستند اما این دلیلی نیست که سگ‌ها در داخل شهر جولان و باعث مزاحمت‌هایی برای شهروندان شوند.

جولان سگ‌های ولگرد در سراسر استان به یک معضل تبدیل شده و هر لحظه ممکن است با حمله به مردم باعث آسیب دیدگی آنها شوند اما انگار این مشکل از طرف مسئولین غیر قابل برطرف شدن است.

جولان سگ‌های ولگرد در فضای سبز

عبادی یکی از شهروندان ایلامی به خبرنگار فارس گفت: هر بار که از داخل شهر در حال تردد هستیم شاهد حضور سگ‌های ولگرد در فضای سبز خواهیم بود.

وی افزود: طبق قانون شهرداری وظیفه جمع آوری سگ‌های ولگرد را برعهده دارد اما متاسفانه اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

لزوم ورود دادستانی به عنوان مدعی‌العموم

آقای سهیلی یکی از شهروندان ایلامی نیز به خبرنگار فارس گفت: با توجه به مشاهده سگ‌های ولگرد در شهر، فرزندان کوچک ممکن است در صورت خروج از منزل مورد حمله این حیوانات قرار بگیرند.

وی ادامه داد: دادستان استان به عنوان مدعی العموم می‌تواند جهت دفاع از مردم و با ورود قاطع‌تر نسبت به گذشته به مسئولین تذکرات لازم را بدهد و در صورت ترک فعل آنها را مورد بازخواست قرار دهد چرا که مشکل سگ‌های ولگرد یک مطالبه عمومی تبدلی شده و باید مورد پیگیری آنها باشد.

عقیم سازی سگ‌های ولگرد

سلطانی مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: با حمایت سازمان‌های مردم نهاد از طریق ارسال غذا و دامپزشکی که کار عقیم سازی سگ‌های ولگرد را انجام می‌دهد و این کار در حال انجام شدن است.

وی افزود: ساختمانی دارای محوطه‌ای خارج از محدوده شهر بوده و با فنس کشی کامل جهت این اقدام در نظر گرفته شد، این ساختمان دارای اتاق عمل، ایزوله و ... است و الان در این مکان حدود ۸۰ سگ نگهداری می‌شود.

سلطانی ادامه داد: به صورت مداوم از طرف شهرداری نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر اقداماتی صورت می‌گیرد و به محل مورد نظر منتقل داده می‌شوند.

وی یادآور شد: سگ‌های ولگرد ممکن است هم از لحاظ بهداشتی و هم برای مردم آسیب‌هایی بوجود آورد پس با تمام توان تا پایان جمع آوری آخرین سگ در داخل شهر این کار ادامه خواهد داشت.

سلطانی اضافه کرد: برای جمع آوری سگ‌های ولگرد پیش بینی اعتبار یا بودجه ای در نظر گرفته نشده و شهرداری باید از اعتبارات داخلی سازمان استفاده کند ولی در هر حال شهرداری وظایف مربوط به جمع آوری سگ‌های ولگرد را انجام می‌دهد.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام در پایان خاطرنشان کرد: هزینه خدمات برای این حیوان از جمله واکسن، نگهداری، غذا، عقیم سازی و ...گران است و مسئولان استان اعتباراتی برای این کار در نظر بگیرند ولی ممکن است جمع آوری کامل سگ های ولگرد مقداری زمانبر باشد.

امیدوارم سایر دستگاه‌ها هم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا هر چه زودتر نسبت به جمع آوری این حیوان در سطح شهر اقدام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول