اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

همه در مقابل منکرات جامعه مسؤول هستیم

امام جمعه صباشهر با اشاره به اینکه همه در مقابل بی‌حجابی و بدحجابی و سگ‌گردانی و منکرات جامعه مسوول هستیم گفت: لازم است جهت رفع مشکلات به منکرات در نظام بانکی، بیمه، مالیات و مافیای کشور رسیدگی و نظارت شود.

همه در مقابل منکرات جامعه  مسؤول هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، حجت الاسلام محمد زرینه امام جمعه صباشهر در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مصلی برگزار شد ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی در جمع نمازگزاران، اظهار کرد: عید قربان، عید بندگی و رهایی از هوای نفس، عید صبر و احسان و عید پیروزی فرزندان آدم علیه‌السلام بر نفسانیت است.

وی گفت: سنت حسنه ذبح قربانی، بعد از داستان حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهم‌السلام به یک سنت تبدیل شده است و این سنت حسنه باید باعث آن شود که مومن با ریختن خون قربانی، گناهان و آلودگی‌های خود را بیرون بریزد و خود را به صفات الهی نزدیک کند و از دنیای شهوات و هوای نفس خارج گرداند.

امام جمعه صباشهر ادامه داد: اگر قربانی می‌کُشیم باید هوای نفس و روحیات حیوانی را هم بکشیم، در این صورت است که قربانی ما مورد قبول قرار خواهد گرفت اما اگر قربانی بکشیم ولی غیبت کنیم یا با آبروی مومنین بازی کنیم، دروغ بگوییم و آلوده به انواع گناهان باشیم، معلوم است که قربانی ما در پیشگاه خداوند متعال قبول نخواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت نماز عید سعید قربان، ادامه داد: نماز امروز، عیدی خداوند سبحان به مسلمین است و سوغات پیامبر اکرم(ص) از سفر معراج، نماز بود. نماز، وسیله عروج و نردبان مومن است و فلسفه نماز عید قربان، کوچ از عالم حیوانیت به عالم انسانیت است.

حجت الاسلام زرینه با اشاره به فرا رسیدن روز حجاب و عفاف گفت: همه در مقابل بی‌حجابی و بدحجابی، سگ‌گردانی و منکرات دیگر موجود در جامعه مسئول هستیم، امر به معروف و نهی از منکر از مسلّمات دین مبین اسلام هستند که همه باید به آن عمل کنیم و در برابر هنجارشکنی‌ها بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت و آحاد جامعه نسبت به این منکرات که از سوی دشمن هدایت می‌شود، ایستادگی کنند و از این تریبون رسماً اعلام می‌کنیم که منکر فقط چهار تار مو نیست، در سایر قسمت‌ها هم منکر داریم. برای مثال نانوایی‌ها یا نظام بانکی آلوده، بیمه، مالیات و مافیاهای کشور که باید نظارت و رسیدگی شود تا ان‌شاءالله مشکلات حل شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول