اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تعدی به برخی کشورها نتیجه نبود اتحاد در جامعه اسلامی است

خطیب نماز عید قربان در سنندج گفت: اگر بین جامعه اسلامی اتحاد و انسجام وجود داشت، امروز شاهد تجاوز و دست‌درازی آمریکای جنایتکار به کشورهای اسلامی نبودیم.

تعدی به برخی کشورها نتیجه نبود اتحاد در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا مختار فرجی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: حج نماد وحدت و فرصت مناسبی برای حفظ انسجام و برادری بین مسلمانان است و کشورهای اسلامی باید اختلافات را کنار گذاشته و در مسیر اتحاد گام بردارند.

وی تصریح کرد: اگر بین جامعه اسلامی اتحاد و انسجام وجود داشت، امروز شاهد تجاوز و دست‌درازی آمریکای جنایتکار به کشورهای اسلامی نبودیم.

خطیب نماز عید سعید قربان سنندج با بیان اینکه کشورهایی مثل یمن و افغانستان به آسانی مورد حمله و ظلم و جنایت قرار می‌گیرند، گفت: امروز دشمنان اسلام روی اتحاد مسلمانان دست گذاشته‌اند، برگزاری ناهماهنگ نماز عید قربان یا رمضان در کردستان، فرصتی برای دشمن در راستای نفود و ایجاد تفرقه و تشتت است.

وی با تاکید براینکه باید هوشیار باشیم و بهانه دست دشمن ندهیم، اضافه کرد: طبق شریعت اسلام، تا زمانی که ماه رویت نشده است نباید نماز عید برگزار شود.

ماموستا فرجی عنوان کرد: امروز با تجهیزات کامل هلال ماه در کشورمان رصد می‌شود و سپس به مردم اعلام می‌شود، پس همه باید تابع حکومت و اعلام عید از جانب دفتر رهبر معظم انقلاب و ستاد استهلال باشیم.

ماموستا فرجی بر لزوم حفظ وحدت در کشورمان تاکید کرد و گفت: رویت هلال ماه در کشورهای اسلامی به صورت همزمان نیست و افق در این مناطق متفاوت است.

وی اضافه کرد: در مورد برگزاری نماز اعیاد فطر و قربان اقدامات خودسرانه جایز نیست چون اینگونه حرکات قدم در مسیر شاد کردن دشمنان و عملی شدن توطئه‌های آنان است.

امام جمعه سنندج هم با بیان اینکه بزرگترین کنگره و اجتماع مسلمانان در این ماه و در روز عید قربان برگزار می‌شود، عنوان کرد: میلیون‌ها مسلمان در این روز در مرکز عبودیت و مکان وحی و رسالت و نزول قرآن کریم حضور به هم می‌رسانند.

ماموستا فایق رستمی اضافه کرد: همه در یک لباس در آیین حج حاضر می‌شوند و در آیین معنوی حج، هیچ تفاوتی بین حجاج وجود نداردهمه یکرنگ و یکدست هستند.

به گفته ماموستا رستمی، حج بزرگترین کنگره جهان اسلام و نماد یکرنگی و اتحاد بین مسلمانان است و حضور عاشقان و دلدادگان سرزمین وحی و ایمان است.

وی اضافه کرد:حج برنامه‌ای است که رسول اکرم می.فرمایند انسانی که به نیت حج از منزل و مسکن خود خارج و در مسیر فوت می‌کند تا روز قیامت خداوند حج و عمره را در کارنامه.اش به ثبت می‌رساند.

امام جمعه سنندج با اشاره به مناسک مختلف حج و فلسفه هر کدام از این مناسک گفت: دشت عرفات مکانی برای خداشناسی و معرفت است مکانی که رسول خدا می‌فرماید هر دعایی که انسان در این دشت انجام دهد مورد استجاب خداوند قرار می‌گیرد.

وی افزود: وقتی انسان به منا باز می‌گردد با قربانی کردن ایثار و از خودگذشتگی را نشان می‌دهد و رجم شیطان تنفر و از شیطان و بندگی و اخلاص خود به معبود و پروردگار بلند مرتبه را به تصویر می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: حجاج باید از فرصت حضور در سرزمین وحی، برای جلب رضایت پروردگار و تقرب به آستان الهی بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول