اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رمز خلاصی لبنان از «محاصره خفه‌کننده آمریکا»

یک تحلیلگر لبنانی ضمن اعلام اینکه دلیل مستقیم بسیاری از مشکلات این کشور محاصره آمریکاست، راه‌های خلاصی از این وضعیت را برشمرد.

رمز خلاصی لبنان از «محاصره خفه‌کننده آمریکا»

به گزارش گروه بین‌الملل  خبرگزاری فارس، شکی نیست که دلیل مستقیم بسیاری از بحران‌ این روزهای لبنان محاصره آمریکایی در زمینه‌های مختلف است، محاصره‌ای که با هدف افزایش فشار بر لبنان برای تحقق دستاوردهای دشمن صهیونیستی در پرونده‌های متعدد است که پرونده نفت و گاز در دریا آخرین آن نیست.

شبمه «المنار» در یادداشتی به قلم «ذوالفقار ضاهر» به همین موضوع پرداخت و نوشت، محاصره آمریکایی که تلویحا اسرائیلی نامید به تنهایی و بدون کمک عوامل دیگر و شرایط متعدد نمی‌تواند به نتیجه برسد؛ مقابله با این محاصره و برچیدن عواملی که در داخل و خارج به آن کمک می‌کند از طریق اقدامات متعددی امکان‌پذیر است، از جمله:

اول؛ تلاش سریع و جدی برای گشایش کانال‌های کاری با کشورهایی که تایع آمریکا و رژیم اسرائیل نیستند؛ درها باید به روی دولت‌های دارای حاکمیت واقعی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف لبنان باز شود تا تولید در صنعت، زراعت، انرژی و غیره بالا برود و در این باره نباید منتظر چراغ سبز آمریکا و غیره یا کمک‌های آنها بود.

دوم؛ تلاش برای خلاص شدن از هرگونه وابستگی به خارج خصوصا وابستگی‌هایی که حمایت از لبنان را به دستورکارهای سیاسی و امنیتی گره می‌زند کاری که برخی سفرا بویژه در دوره انتخابات انجام دادند.

سوم؛ جلوگیری از تأثیر آنچه «دولت پنهان یا عمیق» در لبنان نامیده می‌شود و در ادامه تلاش جدی برای مبارزه با فساد؛ زیرا ایجاد دولتی توانا، مقتدر و مولد در این وضعیت افراطی فساد ممکن نیست بویژه آنکه بسیاری از طرف‌های فاسد متحد یا وابسته به آمریکا، غرب و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

چهارم؛ شروع جدی برای پایان دادن به تقسیم مناصب و مراکز بر اساس روابط طایفه‌ای و سیاسی به جای اینکه اساس این انتصابات شایستگی باشد. برای این امر باید سازمان‌های و ادارات نظارتی موجود در دولت لبنان فعال باشد اما یا غیرفعالند یا اینکه نقش موثری ندارند.

ششم؛ راه‌اندازی کارگاه حقوقی برای تدوین مقررات و قوانین در راستای اهداف کلی با هدف توسعه بخش‌های مختلف در دولت و فعال‌سازی اجرای قوانین.

 هفتم؛ تلاش برای توسعه کار مدیریتی زیرا ریشه بسیاری از مشکلات مربوط به سوءمدیریت، اتخاذ تصمیم‌هایی جدا از واقعیت و عدم جستجوی راه‌حل است.

هشتم؛ حفظ عوامل قدرت لبنان در زمینه‌های مختلف؛ در اینجا باید یادآوردی شد که مقاومت یکی از بارزترین این عوامل برای حمایت از کشور در برابر تهدید به ویژه تهدیدات اسرائیلی است که امروز نیز در بحث ثروت‌های نفتی لبنان در دریا مطرح شده است؛ باید با حمایت از مقاومت از هرگونه امتیازی که دشمن اسرائیلی و مذاکره‌کننده آمریکایی در این بحث دنبال آن است، جلوگیری کرد.

آمریکا با تحریم‌های متعدد خود مشکلات زیادی را برای لبنان به وجود آورده به نحوی که این کشور دچار کمبود سوخت، نان و حتی شیر خشک شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول