اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

داداش‌پور: جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان خط بطلان به تفکر جهانی سازی فرهنگی است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل دانشگاه‌‌ها در واقع کشیدن خط بطلان بر تفکر جهانی سازی فرهنگ و مردود ندانستن تکثر فرهنگ‌هاست.

داداش‌پور: جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان خط بطلان به تفکر جهانی سازی فرهنگی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فرهنگ ملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین و در جمع دانشجویان بین الملل  و مدیران و مسؤولان با بیان مطلب فوق اظهار داشت:استکبار جهانی و جریان فکری حاکم با هجوم فرهنگی، افراد و ملل را هدف قرار داده و تکثر فرهنگی را در جهان مردود می‌داند و فرهنگ جهانی‌سازی را غالب و با تلاش زیاد آن را به ملل جهان معرفی می‌کند.
 وی گفت :جهانی‌سازی فرهنگی بدنبال آن است تا هویت فرهنگی را از مبانی اصلی و ملی و قومی خود خارج‌  و تحت تأثیر هویت‌های فرهنگی دیگر به  زیر سلطه و در سایه یک هویت فرهنگی واحد در آورد.
داداش پور هدف از برپایی جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل را آشنایی دانشجویان بین‌الملل از فرهنگ غنی ایران و تمام کشورهایی که در ایران دانشجو دارند، دانست و خاطر نشان ساخت : ما باور به حفظ استقلال فرهنگها و تنوع فرهنگی داریم و امیدواریم  از کثرت فرهنگها به  وحدت میان ملت‌ها و صلح پایدار و افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی دست یابیم و با این تنوع فرهنگی به یک همدلی برسیم که همدلی از همزبانی بهتر است.
وی به جابجایی شش میلیون دانشجو در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت : این میزان تا ده سال آینده به 10 میلیون افزایش قابل پیش بینی است و امروزه کشور و دانشگاهی موفق خواهد بود  که بتواند بیشترین جذب دانشجو را بخود اختصاص دهد و از این پتانسیل به خوبی بهره مند گردد.
داداش پور بخش اعظمی از جمعیت دانشجویی که در حال جابجایی هستند را از کشورهای منطقه و اسلامی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تلاش‌هایی که در سازمان امور دانشجویان در حال انجام است بتوانیم در چند سال آینده در جذب این ظرفیت عظیم دانشجویان اسلامی گام‌های بلندی برداریم و با تشریک مساعی با این کشورها از واگرایی کشورهای اسلامی به همگرایی نیل پیدا کنیم.
وی از ایران بعنوان پانزده کشور موفق در جذب دانشجویان بین الملل در جهان نام برد و افزود: ما از 110 کشور جهان یکصد هزار دانشجوی بین الملل داریم که نود درصد آنان از دو کشور عراق و افغانستان و ده درصد از سایر کشورها هستند و این ترکیب چندان مورد رضایت ما نیست و با افزایش رایزنی های علمی در جهان و با دیپلماسی علمی، فرهنگی و سیاسی که در حال وقوع است، بدنبال جذب دانشجویان از همه نقاط جهان از بعد کمی و کیفی هستیم.
وی در پایان از دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره خواست بعنوان سفیران فرهنگی  ایران بتوانند در تعاملات علمی و جذب دانشجویان همکاری کنند و بعد از فارغ التحصیلی رشته ارتباط خود را قطع ننمایند و همچنین از فرصت جشنواره فرهنگ ملل در آشنایی با فرهنگ ایران تلاش کنند و این شناخت را در کشورشان بازتاب دهند.
گفتنی است این جشنواره بمدت سه روز از شنبه 18 تیر ماه با حضور 1800 دانشجو از 32 دانشگاه  و 21 ملیت در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در حال برگزاری است و نمایشگاهی نیز در حاشیه جشنواره برپا شده است و دانشجویان به معرفی فرهنگ کشور خود می پردازند که با استقبال زیادی روبرو شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول