اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وقوع ۹۰۰ فقره تصادف در محورهای خراسان‌شمالی

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای سال جاری ۹۰۶ مورد تصادف در محورهای استان به ثبت رسیده است، گفت: با بررسی های بعمل آمده مشخص شد که عدم توجه به جلو با ۳۵ درصد، بیشترین علت وقوع تصادفات در محورهای سطح استان است.

وقوع ۹۰۰ فقره تصادف در محورهای خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سرهنگ رحمان اسپیدکار، رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی، در گفتگو با رسانه‌ها، با تاکید بر اینکه شهروندان عزیز همواره قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، اظهار کرد: در ۳ ماهه ابتدای سال جاری ۴۲ مورد تصادف فوتی، ۴۴۷ مورد تصادف جرحی و ۴۱۷ مورد تصادف خسارتی در جاده‌های خراسان شمالی به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه در اثر این تصادفات متاسفانه ۵۴ نفر جان خود را از داده اند، گفت: در همین بازه زمانی تعداد ۵۴۵ نفر نیز به شدت مجروح شده‌اند که توسط عوامل امدادی بلافاصله مراکز درمانی در سطح استان منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی با بیان اینکه در این مدت ۹۰۶ مورد تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوسته که با بررسی‌های انجام شده، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد، افزود: تعداد ۳۶۷ مورد از تصادفات در محورهای فرعی و روستایی و ۵۳۹ مورد از تصادفات نیز در محورهای اصلی به وقوع پیوسته است.

سرهنگ اسپیدکار ادامه داد: از تعداد کل حوادث رانندگی که در محورهای خراسان‌شمالی به وقوع پیوسته تعداد ۲۶۶ مورد از آن واژگونی بوده است.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه ۳۵ درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو بوده که بیشترین علت وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است، یاد آور شد: سرعت غیر مجاز با ۱۷ درصد، انحراف به چپ با ۱۳ درصد و عدم رعایت حق تقدیم نیز با ۱۰ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

سرهنگ اسپیدکار همچنین به تعداد ترددها در محورهای استان خراسان‌شمالی نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد ۵ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۸۵ مورد تردد در محور های استان به ثبت رسیده که ۲ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۸۸ مورد از آن ورودی و مابقی نیز در محور های خروجی از استان تردد داشته‌اند.

رئیس پلیس راه استان در پایان با تاکید بر اینکه همواره عدم توجه به قوانین رانندگی عواقب و حوادث تلخ و دردناکی را به دنبال داشته از شهروندان و خصوصا رانندگان عزیز انتظار درایم تا با رعایت این قوانین و مقررات از بروز حوادث دلخراش پیشگیری کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول