اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

پیش از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی پروانه نمایش دریافت کنید

روح‌الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، در صفحه مجازی‌اش ‌خطاب به سینماگران نوشت: حتما و حتما پیش از ارسال آثار خود به هر جشنواره یا نمایش آن در هر برنامه و فستیوال و یا پیش از واگذاری هر گونه رایت فیلم، مجوز نمایش دریافت کنید.

پیش از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی پروانه نمایش دریافت کنید

به گزارش خبرگزاری فارس بعد از جشنواره کن و حضور بدون پروانه نمایش فیلم سینمایی «برادران لیلا» در این جشنواره و جنجال‌های بسیاری که بعد از آن ایجاد شد، موضوع مجوز برای نمایش آثار سینمایی روز به روز بیشتر از همیشه مورد بحث متصدیان سینمای کشور قرار گرفت. در همین باره امروز روح‌الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در صفحه مجازی خود خطاب به فیلمسازان بر ضرورت دریافت مجوز نمایش فیلم پیش از حضور در جشنواره‌های خارجی تاکید کرد.

متن پیام او بدین شرح است: «با سلام/ از همه همکاران خود در عرصه فرهنگ و هنر بخصوص اهالی سینما خواهش می‌کنم پیرامون آثار خود مراقبت‌های ویژه و حرفه ای داشته باشند. همانگونه که در مسیر نگارش و تولید و پس تولید تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند تا از حرفه‌ای‌ترین عوامل و ابزار و مسائل در جهت ارتقای سطح کیفی آثار خود بهره بگیرند انتظار می‌رود پس از پایان تولید و آما‌ده سازی اثر نیز همین‌قدر دقت و مراقبت داشته باشند.

طی یکی دو ماه اخیر بارها از ضرورت رعایت مقررات و قوانین شرکت در جشنواره‌های خارجی صحبت شده است و از همه سینماگران محترم درخواست همکاری شده است. با توجه به اتفاقاتی که در جریان است و تبعات جدی برای آثاری که بدون مجوز در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند اول از باب وظیفه و بعد بواسطه اینکه خود را پیش از آنکه یک مدیر بدانم، یک نویسنده و کارگردان می‌دانم و‌ در جریان مصائب و مشکلات عدیده تولیدات سینمایی بوده و هستم، بار دیگر خواهش می‌کنم حتما و حتما پیش از ارسال آثار خود به هر جشنواره یا نمایش آن در هر برنامه و فستیوال و یا پیش از واگذاری هر گونه رایت فیلم، مجوز نمایش دریافت کنند.

نفس حضور در جشنواره های خارجی از نظر سازمان سینمایی نه تنها هیچ منع و ضرری ندارد بلکه بالقوه می‌تواند موجب شکوه و بالندگی سینمای ایران شود بنابرین تعامل دو سویه بین سینماگران و مدیران و حرکت بر مدار قانون، در نهایت به نفع سینمای ایران و مخاطبین این سینما تمام خواهد شد.»

انتهای پیام/ ت 17

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول