اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پرداخت زکات رافع مشکلات اقتصادی است

امام جمعه بجنود گفت: کشاورزان در پرداخت زکات پیشتاز باشند زیرا این امر برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

پرداخت زکات رافع مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، عفت و پاکدامنی را از اصول اخلاق دانست و اظهار کرد: کسی که عفت پیشه کند بنا بر روایت الهی و ائمه، جهاد کرده و مقام و اجر شهید را دارد.

امام جمعه بجنورد گفت: جوانی که بتواند مسیر ناپاکی و بی عفتی را برود اما حجاب و حیا را رعایت کنند و بر آن استمرار داشته باشد، اجرش کمتر از مجاهد در راه خداوند نیست.

وی تاکید کرد: رعایت حجاب ارتباطی با سیاست ندارد و خداوند در قرآن فرموده‌ زنان باید حجاب خود را رعایت کرده، مو و گردن خود را بپوشانند و آرایش خود را آشکار نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه وصیت شهدا عفت و حجاب است، افزود: بسیاری از مجاهدان و شهدای ایران اسلامی برای مبارزه با بی‌عفتی به خاک و خون کشیده شدند.

امام جمعه بجنورد گفت: رعایت حجاب حکم شرعی و دستور خداوند است که باید نسبت به رعایت آن توجه داشته باشیم، چرا که آسیب بی‌حجابی و گسترده شدن بستر گناه و معصیت، دامن خانواده‌های بدحجاب را می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به روز عرفه، افزود: روز عرفه فرصت دعا برای لطافت روح، برطرف کردن بلا، نزدیک شدن به خدا، ممکن شدن نشدنی‌ها، دفع فتنه‌ها و حلال مشکلات است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز عرفه، گفت: روز عرفه فرصتی ویژه برای مؤمنان است و باید از آن بهره ببریم.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: توصیه می‌کنم که مردم روز عرفه را با حضور در مراسم مختلف بهره ببرند تا اجابت دعاهای آن‌ها زودتر انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایام برداشت محصولات کشاورزی، گفت: کشاورزان در پرداخت زکات پیشتاز باشند زیرا این امر برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اگر همه مکلفان به پرداخت خمس و زکات عمل کنند، بخش زیادی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی برطرف شده و فاصله طبقاتی نیز از بین می‌رود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول