اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امام جمعه پردیس: حمایتی از آمران معروف وجود ندارد

امام جمعه پردیس پردیس با بیان اینکه حمایتی از آمران معروف وجود ندارد گفت: نهادهایی مانند نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دولت و مجلس با وضع قوانین حمایتی باید از فرهنگ عفاف و حجاب پاسداری کنند.

امام جمعه پردیس: حمایتی از آمران معروف وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در مسجد الغدیر فاز۴، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و اشاره به فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، اظهار کرد: دعای عرفه دعای اخلاقی، معاشقه با خداوند، یاد کردن نعمت‌های خداوند، بی نیازی نفسانی، اخلاص در عمل، اعتراف به لغزش ها، کاستی ها، پرهیزکاری، تقوا و یقین است.

وی با بیان اینکه با دعای عرفه، انسان خود را به نفس پاک و سالم می‌رساند و در روز عید قربان نفس خود را ذبح می‌کند، گفت: قرآن مجید صراحت دارد که گوشت قربانی برای طعام فقرا و مساکین است و باید گوشت آن‌ها را بخورید و مستمندان قانع و فقیران را نیز از آن اطعام کنید.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به آغاز دهه امامت، ولایت و عید غدیر، اذعان کرد: اگر انسان از دعای عرفه بهره گرفت و در عید قربان به نمایش گذاشت آن زمان غدیری و متمسک به ولایت امیرالمومنین(ع) و اهل بیت علیهم السلام می شود. 

امام جمعه پردیس افزود: برنامه ریزی هایی از سوی متولیان فرهنگی در قالب قرارگاه فرهنگی صورت گرفته و برنامه‌های فرهنگی توسط عموم مردم و با محوریت مساجد برگزار می شود.

وی ادامه داد: مردم باید برای دین، ارزش‌های اسلامی و اعتقادات خود برنامه ریزی کرده و در سطح شهرستان مثل قبل و قطعاً بهتر از گذشته، برنامه های خود را اجرا کنند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: مسوولان نیز باید مردم را حمایت کرده و به جای اینکه خودشان برنامه‌ای را اجرا کنند این مراسم‌ها را به مردم، جوانان مومن، انقلابی و جهادی واگذار کرده و از آنها را حمایت کنند تا فعالیتهای فرهنگی توسط جوانان انقلابی و جهادی، پر رونق تر و گسترده تر شود.

وی با اشاره به روز عفاف و حجاب، تاکید کرد: در جامعه مسوولانی مانند نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دولت و مجلس با وضع قوانین حمایتی و غیره باید از این فرهنگ پاسداری کنند.

امام جمعه پردیس افزود: در بازار، خیابان، پارک، اتوبوس‌های واحدها، داروخانه ها، فروشگاه ها و متاسفانه حتی در ادارات و غیره بدحجابی صورت می‌گیرد و اگر هم کسی امر به معروف و نهی از منکر کند به او توهین می‌کنند.

وی ادامه داد: هیچکس از آمر به معروف حمایت نمی‌کند، آیا با بی حجابی و ولنگاری می توانیم جوانان خود را از آسیب ها و عواقب خطرناک آن محافظت بکنیم.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: دشمن از طریق بی حجاب کردن برخی جوانان و نوجوانان عزیزِ کشور ما، به دنبال از بین بردن عزت و اسلام و غیرت ما است تا از این طریق ما مسلمانان را به بردگی بگیرد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه حاکمیت و مردم نسبت به امنیت روانی جامعه حساس بوده و وظیفه خود را انجام بدهند، عنوان کرد: امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است و امنیت روانی به دو قسم واقعی و احساسی تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش دشمن بر این است تا با دروغ‌سازی و شایعه‌ سازی، احساس ناامنی را دامن بزند و روحیه عمومی را کاهش دهد و از این طریق به امنیت نرم و اجتماعی، و سپس امنیت سخت و فیزیکی لطمه وارد کنند. 

حجت الاسلام حسینی افزود: در این میان نقش مردم و نهادها و نخبگان و اهالی رسانه بسیار مهم است و حفظ امنیت روانی یکی از مهمترین وظایف حاکمیت و مردم است.

امام جمعه پردیس ادامه داد: کارگزاران باید نسبت به مسائل و مشکلات جامعه دغدغه داشته و از اختلاف افکنی، حاشیه سازی و نفرت پراکنی به شدت پرهیز کرده و نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی نیز باید تصویر امنیت ملی را در اذهان عمومی تقویت کرده و رسانه های مرتبط با نیروهای مسلح و انقلاب اسلامی را تقویت کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان جامعه باید سطح سواد رسانه ای خود را بالا برده و به کلیات نظام جمهوری اسلامی اعتماد کنند و مسوولان صالح را از مسوولان ناکارآمد تفکیک کنند، و رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیز نباید اخبار دروغ، شایعات و تحریفی را نشر داده و همچنین نباید اخباری که جامعه را مایوس می‌کند را منتشر کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول