اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هویت زدایی یک ملت شیوه استعمار استعمارگران

به گفته معاون بسیج اساتید سپاه قدس گیلان زبان، فرهنگ، نوع پوشش، سبک زندگی، نوع خوراک از موارد دست‌اندازی هویتی استعمارگران برای ورود به کشورها و استعمار آنان است زیرا اگر استعمارگران بخواهد کشوری را نابود کنند، مرزهای هویتی آن کشور را نشانه می‌گیرند.

هویت زدایی یک ملت شیوه استعمار استعمارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حسین بهمنش در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به معنای هویت و مشخص کردن مرز بین خودی و غیرخودی اظهار کرد: استعمارگران در طول تاریخ همواره با چنگ‌اندازی به هویت یک تاریخ استعمارگری را آغاز می‌کردند و هویت آن جامعه را دست‌آویز چپاول قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه زبان، فرهنگ، نوع پوشش، سبک زندگی، نوع خوراک از موارد دست‌اندازی هویتی استعمارگران است که برای ورود به کشورها این موارد را مورد تأکید قرار می‌دادند، خاطرنشان کرد: ایران در دو سده اخیر به شکل سنگین و با پیچیده‌ترین روش‌ها مورد تهاجم هویتی دشمن قرار گرفت چراکه اگر استعمارگران بخواهد کشوری را نابود کنند و منابع انسانی، اقتصادی و منابع طبیعی یک کشور را تحت تسلط بگیرند، مرزهای هویتی آن کشور را نشانه می‌گیرند.

معاون بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ایجاد فرقه‌های انحرافی از شیوه تهاجم فرهنگی بدخواهان اسلام بوده است، گفت: از هنگامه شروع تهاجم فرهنگی در ایران که از دولت شبه مدرن پهلوی آغاز شد، الزامی کردن لباس‌های خاص و نشانه‌گیری پوشش زنان، از تن درآوردن لباس‌های بومی به هویت‌زدایی در ایران دامن زده شد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه مرزهای هویتی ایران مخدوش شده و مصداق آن افتخار به زبان‌های دیگر و نمادسازی شهری به زبان‌های دیگر است، افزود: چرا باید خوش‌آمد گویی به گیلان به زبان انگلیسی نوشته‌شده باشد، تفاخر کردن به زبان دیگر کشورها و دیگر فرهنگ‌ها، همانا هویت‌زدایی ایرانی است.

بهمنش با تأکید بر اینکه بی‌توجهی به مصادیق مختلف هویتی زدایی منجر به این می‌شود که به مقوله‌های دیگر ازجمله حجاب در کشور دست‌اندازی کردند، گفت: با پول بیت‌المال انگاره‌های هویتی شهری و ملی را نادیده می‌گیرند و وقتی مطالبه جدی صورت گرفت هیچ‌گونه پاسخی داده نشده است.

وی با بیان اینکه باید از مسئولین برای پاسداشت مرزهای هویتی ملی، ایرانی و اسلامی مطالبه کنیم وگرنه سرنوشت فرهنگی کشورهایی مانند هند متوجه ما خواهد شد که به زبان خود سخن نمی‌گویند، تصریح کرد: در قوه ادراکی اگر اتفاقی روی دهد که نظام محاسباتی از ظرفیت‌ها، داشته‌ها و ضعف‌ها رخ دهد، جنگ ادراکی رخ می‌دهد، به این معنی که نداشته‌ها را بزرگ کرده تا به مرز ناامیدی و سیاهی برسد چراکه داشته‌ها را نادیده گرفتن منجر به نابودی جامعه از درون شود.

معاون بسیج اساتید سپاه قدس گیلان ایران در معرض شدیدترین جنگ‌های ادراکی قرار گرفته است، گفت: باید محاسبه کرد تلقی ما از خودمان در داخل چیست چراکه این مسئله شدیداً موردتوجه دشمن است، البته این توجه به داشته‌ها به معنی توهم‌زایی از داشته‌ها نیست بله نگاه کاملاً واقع‌گرایانه است که باید به آن به‌صورت جدی پرداخت.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول