اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نرخ بیکاری استان سمنان به پایین‌ترین میزان خود طی ۹ سال گذشته رسید

استاندار سمنان گفت: بر اساس اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نرخ بیکاری در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ در این استان با ثبت عدد ۶.۱ درصدی به پایین‌ترین میزان خود طی ۹ سال گذشته رسید و نرخ دوم کشور را به خود اختصاص داد.

نرخ بیکاری استان سمنان به پایین‌ترین میزان خود طی ۹ سال گذشته رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال، توجه به تولید داخلی و افزایش زمینه اشتغال در استان و همچنین برطرف کردن دغدغه مردم استان در خصوص فرصت‌های شغلی، اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تحقق سیاست‌های ابلاغی دولت مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی و برنامه‌های عالی استان سمنان، بر اساس اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نرخ بیکاری در استان سمنان در سه ماه نخست سال جاری به پایین‌ترین میزان خود طی ۹ سال گذشته رسید و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

استاندار سمنان ادامه داد: نرخ بیکاری این استان طی سال‌های گذشته در مدت سه ماه ابتدای هر سال از میزان ۸.۷ درصد تا ۷.۱ درصد به ثبت رسید که در سه ماه نخست سال جاری این میزان با ثبت ۶.۱ درصد نسبت به سال‌های قبل به پایین‌تر میزان خود رسید.

هاشمی تصریح کرد: از ابتدای حضور در استان سمنان برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای حفظ وضع موجود در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، صنایع و اشتغال در دستور کار قرار گرفت و با توجه به تعداد واحدهای راکد تولیدی در استان، تشکیل ستاد احیای واحدهای راکد در استان در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ضمن احصای واحدهای تولیدی راکد در استان سمنان، اقدامات برنامه‌ریزی‌شده، مدون و عملیاتی برای بازگشت مجدد این واحدهای تولیدی به چرخه تولید انجام شد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: تاکنون با برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات ستاد احیای واحدهای تولیدی راکد استان، بالغ‌بر ۴۰ واحد تولیدی 100 درصد راکد به‌طور مجدد به چرخه تولید بازگشت که با تحقق این مهم زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر در استان فراهم شد و نیروهای کار مجدد در این واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند.

هاشمی بیان کرد: ایجاد زمینه اشتغال بیش از یک‌هزار نفر از قبال بازگشت ۴۰ واحد تولیدی 100 درصد راکد استان سمنان به چرخه تولیدی یکی از مؤلفه‌های مهم تأثیرگذار در کاهش نرخ بیکاری استان در سه ماه نخست سال جاری است.

وی از ادامه اقدامات ستاد احیای واحدهای تولیدی راکد استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: همچنین پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در راستای تعهد اشتغال استان، پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی مشکل‌دار در راستای ایجاد اشتغال جدید و حفظ وضع اشتغال موجود، پرداخت بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی و سایر موارد از این دست، اقداماتی است که باقدرت ادامه دارد و در ثبت نرخ ۶.۱ درصدی بیکاری در استان تأثیر شایانی داشت.

استاندار سمنان گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم استان، برطرف کردن دغدغه‌های جوانان در خصوص اشتغال، ایجاد زمینه‌های تسهیل‌گری در اشتغال جوانان و به‌تبع آن ازدواج این قشر از جامعه و درنهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و ارتقای نشاط اجتماعی در استان، اقدامات در راستای تقویت تولید و صنعت و واحدهای تولیدی و ایجاد زمینه‌های اشتغال در استان باقدرت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2568/س/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول