اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لازمه توسعه و رونق شهرک‌های صنعتی تأمین زیرساخت‌ها است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی گفت: لازمه توسعه و رونق شهرک‌های صنعتی، تأمین زیرساخت‌ها از جمله آب و برق و گاز است که در شهرک شهید چمران ساوه نیاز است این مورد با اقدام کارشناسی مرتفع شود.

لازمه توسعه و رونق شهرک‌های صنعتی تأمین زیرساخت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حسن میرزاخانی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی شهید چمران ساوه از ساوه به‌عنوان قطب صنعت استان و کشور یاد کرد و گفت: شهرستان ساوه به‌واسطه استقرار صنایع متعدد و دارای بودن شهر و شهرک‌های صنعتی در رده شهرهای مهم قرار می‌گیرد.

وی افزود: لازمه توسعه و رونق شهرک‌های صنعتی، تأمین زیرساخت‌ها از جمله آب و برق و گاز است که در شهرک شهید چمران ساوه نیاز است این مورد با اقدام کارشناسی مرتفع گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی اضافه کرد: در بازدیدی که امروز از چند شرکت مستقر در شهرک شهید چمران داشتیم موانع و مشکلاتی از سوی صاحبان صنایع مطرح شد که از مهمترین آنها راه دسترسی به آزادراه ساوه - تهران بود که باید در این خصوص راه‌حلی اندیشیده شود.

میرزاخانی تصریح کرد: مشکل تأمین آب برای واحدهای مستقر نیز از دیگر مشکلات مطرح  شده است که با توجه به نزدیکی این شهرک به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساوه باید تمهیدات لازم برای انتقال پساب تولیدی برای مصارف صنعتی شهرک صورت بگیرد. 

وی در مورد مشکلات امنیتی و دیگر مشکلات مطرح شده در این جلسه نیز گفت: مطالبات صنعتگران در این جلسه احصا و تلاش می‌شود به‌صورت کارشناسی برای رفع آنها تصمیم‌گیری شود.

لزوم رفع مشکلات زیرساختی

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این نشست بر لزوم رفع مشکلات زیرساختی در این شهرک تأکید کرد و گفت: تأمین آب و برق از اولویت‌های اول این شهرک صنعتی است و سایر مشکلات مثل معابر و امنیت و فاضلاب نیز باید به ترتیب اولویت رفع گردد.

مهدی الیاسی عنوان کرد: باید برای ایجاد یک زیرساخت مخابراتی نیز برای این شهرک اقدامات لازم صورت بگیرد چراکه اگر مشکلات رفع نشود در آینده با چالش روبرو خواهیم شد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: مشکلات زیرساختی نظیر آب و برق باعث شده که برخی صنایع با کمتر از ظرفیت تولیدی خود فعالیت کنند و یا مجبور شوند گاهی فعالیت خود را متوقف کنند.

علیرضا حیدری تفرشی خاطرنشان کرد:  به دلیل کمبود زیرساخت‌ها هنوز برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی با وجود احداث فضای فیزیکی به مرحله بهره‌برداری و تولید نرسیده‌اند که این امر باعث از بین رفتن سرمایه خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه سایر اعضا به ارائه گزارش و بیان مشکلات منطقه پرداختند.

*********

گزارش از رضا حیدری

*********

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول