اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وضعیت بد حجاب و عفاف در کردستان بیانگر ضعف دستگاه‌های فرهنگی است

فرمانده سپاه کردستان گفت: متاسفانه صحنه‌هایی در محیط‌های شهری می‌بینیم که با کشورهای اروپایی تفاوتی ندارد و با اعتقادشان در تضاد است و این بیانگر ضعف مسئولین دستگاه‌های فرهنگی استان در زمینه عفاف و حجاب است.

وضعیت بد حجاب و عفاف در کردستان بیانگر ضعف دستگاه‌های فرهنگی است

فرمانده سپاه کردستان صبح امروز در کارگروه حجاب و عفاف که با حضور نماینده ادارات در سالن فرماندهی سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد ضمن انتقاد از کم کاری دستگاه‌های فرهنگی در عدم حضورشان در جلسه عفاف و حجاب اظهار داشت: گزارش‌نویسی دردی از جامعه ما دوا نمی‌کند و باید به سمت اصل موضوع یعنی فرهنگ برگردیم.

فرمانده سپاه کردستان گفت: چرا مسئولین فرهنگی ما باید در این چنین جلسات مهمی به خاطر هر بهانه‌ای حضور نداشته باشند، این اصلا قابل قبول و پذیرفته نیست و حتما در جلسه ریاست جمهوری به این مطلب اشاره خواهیم کرد که مدیران استانی ما دغدغه کار ندارند.

وی گفت: متاسفانه صحنه‌هایی در محیط‌های شهری می‌بینیم که با کشورهای اروپایی تفاوتی ندارد و با  اعتقادشان در تضاد است و این بیانگر ضعف مسئولین دستگاه‌های فرهنگی استان در زمینه عفاف و حجاب است.

سردار حسینی تاکید کرد: هر دستگاه باید در طول سال برنامه داشته باشد چرا که 2 درصد از اعتبارات هر دستگاه مربوط به بخش فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب باید همواره در دستگاه‌ها ساری و جاری شود و معاونت اجتماعی استانداری کردستان ماهیانه عملکردها را از ادارات بگیرد و اگر مدیرکل یا کارمندی در این خصوص تخطی کرد با آن برخورد شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: همه ادارات باید در سه سطح دستگاه‌ها، اقدام عمومی و سطح فضای مجازی و فضای محیطی تبلیغ داشته باشند.

سردار حسینی اضافه کرد: متاسفانه دانشگاه‌های ما کوچکترین کاری را در خصوص بحث فرهنگی و امر حجاب و عفاف انجام نمی‌دهند در حالی که امر به معروف و نهی از منکر جزو واجبات ما هستند و ائمه جمعه و گروه‌های مرجع در این خصوص وظیفه دارند که اطلاع‌رسانی کنند.

بعضی از سمن‌ها با اعتبارات دولتی به جای کار مردمی مشغول کار سیاسی هستند

وی ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه.هایی که متولی مجوز به بعضی از سمن‌ها هستند ادامه داد: بعضی از سمن‌ها با اعتبارات دولتی به جای کار مردمی مشغول کار سیاسی هستند و تبدیل به یک اهرم فشار شده‌اند و برای نظام هزینه تولید می‌کنند.

وی گفت: حجاب در ادارات ما اسلامی نیست و وضعیت حجاب در جامعه یک بحران است که لازم است در سطح شهر هر روز تبلیغات اسلامی داشته باشیم.

به گفته فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، کار فرهنگی یک کار مستمر است  و نباید کار سلیقه‌ای انجام شود که نتیجه‌اش منفی باشد و با برخورد خوب باید افراد را به سمت حجاب سوق داد چرا که ظرفیت، امکانات، نیرو و دستگاه و تریبون‌هایی را در اختیار داریم که می‌توان به بهترین شیوه از ان استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در انجام کار فرهنگی هر دستگاهی و هر مدیری تخطی کند با آن برخورد می‌شود و عملکرد ضعیف مدیران حتما به رئیس جمهوری در سفرشان به کردستان گزارش داده می‌شود.

سردار حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد، تغییراتی در نگرش مدیران داشته باشیم و در این دولت انقلابی شاهد تغییر رفتار مدیران، کارمندان و مردم در محیط‌های اداری، آموزشی و مجامع عمومی باشیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول