اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جزئیات حضور استاندار گلستان در تاتارستان

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان که به دعوت «رستم مینیخانوف» رئیس جمهور «تاتارستان» به این کشور سفر کرده، ضمن دیدار با وی تفاهم‌نامه‌ای را در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه امضاء کرد.

جزئیات حضور استاندار گلستان در تاتارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان در دیدار با «مراد زبارف» وزیر کشاورزی جمهوری تاتارستان گفت: تبادل دانش فنی در حوزه کشاورزی و ایجاد بازارچه مشترک محصولات کشاورزی می‌تواند به تعمیق روابط دو جانبه کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز گندم، خوراک دام و نهاده‌های کشاورزی در استان و کشور یکی از مسیرهای مقرون به صرفه انتقال اقلام کشاورزی از طریق ریل از تاتارستان به قزاقستان سپس به ترکمنستان و نهایتاً به جمهوری اسلامی ایران است.

* مرز اینچه‌برون مسیر مناسب برای انتقال محصولات به داخل ایران است

استاندار گلستان گفت: مرز اینچه‌برون مسیر مناسب برای انتقال محصولات به داخل ایران است و از تبادلات ریلی در حوزه تجاری، کشاورزی و سایر موارد استقبال می‌کنیم.
 


زنگانه خاطرنشان کرد: آمادگی مبادلات حوزه دانشگاهی و دانش‌بنیان را در زمینه کشاورزی و دامپروری با جمهوری تاتارستان داریم.

وی ادامه داد: مبادلات سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف از گلستان به تاتارستان و برعکس می‌تواند روابط فیمابین را گسترش دهد.

* بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن غلات در تاتارستان  برداشت کرده است

در این دیدار «مراد زبارف» وزیر کشاورزی تاتارستان گفت: یکی از مزیت‌های جمهوری تاتارستان وجود بیش از ۳ میلیون هکتار زمین زراعی است و این جمهوری در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن غلات برداشت کرده است.

وی افزود: این جمهوری مقام اول تولید شیر را در روسیه دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ موفق به تولید بیش از ۲ میلیون تن شیر شود.

وزیر کشاورزی تاتارستان خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ کمپانی در حوزه کشاورزی و دامپروری در تاتارستان مشغول به فعالیت هستند که زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ هزار نفر را فراهم آورده است.

مراد زبارف همچنین از تبادلات فنی کشاورزی و تجاری فیمابین استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد این تعاملات پایدار و گسترده باشد.

لازم به ذکر است استاندار گلستان در این سفر که به دعوت «رستم مینیخانوف» رئیس جمهور تاتارستان انجام گرفته ضمن دیدار با وی تفاهم‌نامه‌ای را در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه امضاء خواهد کرد.

همچنین افتتاح دفتر نمایندگی اتاق تعاون و افتتاح نمایشگاه «اگری ولگا» با حضور شرکت‌های تعاونی تولیدی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در استان گلستان از دیگر برنامه‌های استاندار و دیگر مقامات استانی خواهد بود.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول