اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پیش‌بینی ایجاد ۸۲٠٠ فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام(ره) قزوین در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در جریان نهضت اشتغال، در سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده و در سال جاری با ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته امیدواریم این عدد به ۸ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برسد.

پیش‌بینی ایجاد ۸۲٠٠ فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام(ره) قزوین در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ناصر ظاهری در همایش تجلیل از دهیاران بخش مرکزی قزوین و کوهین که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد:31 هزار خانوار با 58 هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشند که 52 درصد در روستاها و 48 درصد در شهرها قرار دارند.

وی با اشاره به موضوع اشتغال مددجویان گفت: در جریان نهضت اشتغال، در سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده و در سال جاری با ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته امیدواریم این عدد به ۸ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برسد.

 مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: درصد این اعتبار به خانواده های تحت پوشش و ۵۰ درصد به خانواده های نیازمندی که بین دهک یک تا پنج بوده و تحت پوشش کمیته امداد نیستند، اختصاص می یابد.

ظاهری ادامه داد: طبق تکلیفی که دولت محترم در خصوص جهش مسکن بر عهده کمیته امداد قرار داده، باید 40 هزار واحد مسکونی در کشور توسط این نهاد حمایتی احداث گردد که برای استان قزوین 800 واحد در سال جاری و آینده تعریف شده است.

وی اضافه کرد: در سه ماه گذشته ۲۳۷ خانواده در روستاهای استان با همراهی بسیج و مدد کاران جهت احداث مسکن شناسایی شده اند و در حال شناسایی بقیه واجدین شرایط با همکاری دهیاری ها هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به مراحل اجرایی احداث این واحدها گفت: برای اجرای این نهضت بزرگ با بسیج سازندگی قرارداد منعقد کرده ایم تا واحد های 42 متری و 50 متری را در 4 ماه به متقاضیان تحویل دهد.

ظاهری با اشاره به تسهیلات تعیین شده اظهار کرد: ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد، 100 میلیون تومان وام قرض الحسنه کمیته امداد و 70 میلیون تومان هم توسط بنیاد مسکن به این واحد ها تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات افزود: در سه ماه گذشته 20 میلیارد تومان زکات از استان جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

ظاهری عنوان داشت: ۸۳ درصد از زکات جمع آوری شده در  حوزه محرومیت زدایی و ۱۷ درصد در فعالیت های عمرانی همان منطقه صرف می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول