اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیمیتری مدوِدف: کل تاریخ آمریکا، یک جنگ ویرانگر خونین است

معاون شورای امنیت ملی روسیه با مضحک و بی‌معنی خواندن تفکر غرب برای مجازات کردن مسکو، پرسید کدام دادگاه است که دریای خون ریخته‌شده توسط آمریکا در کشورهای مختلف را محاکمه کند.

دیمیتری مدوِدف: کل تاریخ آمریکا، یک جنگ ویرانگر خونین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدوِدف» معاون شورای امنیت ملی روسیه امروز (چهارشنبه) ایده و تفکر کشورهای غربی برای مجازات مسکو را مضحک و بی‌معنی توصیف کرد.

مدودف در کانال تلگرامی شخصی خود نوشت: «طی سخنرانی‌ام در مجمع حقوقی بین‌المللی سن‌پترزبورگ، هرگونه تلاش برای ایجاد دادگاه یا جلسه محاکمه برای به اصطلاح تحقیق در مورد اقدامات روسیه را دیوانه‌کننده خواندم».

وی با بیان اینکه این پیشنهادها از نظر قانونی فاقد اعتبار هستند، توضیح داد: «ایده مجازات کشوری که بیشترین پتانسیل اتمی را دارد، به خودی خود پوچ و بی‌معنی است و به‌طور بالقوه موجودیت بشر را تهدید می‌کند... چه کسی فریاد می‌زند که باید محاکمه‌ای برای روسیه ترتیب داده شود و نهادهای فراملی درگیر شوند؟ آنها جسور هستند یا احمق؟»

رئیس جمهور اسبق روسیه گفت: «تمام تاریخ آمریکا، از زمان تسخیر سرخ پوستان، یک جنگ خونین ویران‌کننده است. ما در مورد وحشیانه‌ترین کشتار غیرنظامیان صحبت می‌کنیم. این [اقدامات] به یک سبک مشخص از سیاست آمریکا و هر که آنجا قدرت دارد تبدیل شده است. در طول جنگ جهانی دوم، ایالات متحده، هیروشیما و ناکازاکی را به این روش نابود کرد که فقط برای توجیه هزینه‌های هنگفت اتمی پروژه منهتن بود».

مدودف با بیان اینکه آمریکا بدون قاعده و بدون توجه به جامعه جهانی به جنگ‌های بی‌معنی دور از کشور خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: «ویتنام و کره، یوگسلاوی و عراق، کوبا، افغانستان و سوریه به خوبی از عواقب فاجعه‌بار چنین تهاجماتی آگاه هستند؛ فهرست طولانی است و دائماً به روز می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که در گلوبال ریسرچ منتشر شده، آمریکا از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر را در ۳۷ کشور کشته است».

وی ادامه داد: «در مورد آن فکر کنید، بیش از ۲۰ میلیون نفر! نویسنده این مقاله، جیمز لوکاس یک سوال منصفانه می‌پرسد، آمریکا چند بار یازده سپتامبر را در دیگر کشورها تکرار کرد؟ جواب حدود ۱۰ هزار مرتبه است. زمانی که من در ویتنام بودم، همکاران محلی به من یادآوری کردند که مجموع تلفات جنگ با آمریکایی‌ها بالغ بر سه میلیون نفر است. همه آنها بر وجدان قاتلانی از ایالات متحده هستند که بدبینانه به کشوری هزاران مایل دورتر برای رسیدن به اهداف امپراتوری خود حمله کردند. کشوری که آنها را به هیچ وجه تهدید نمی‌کرد، جزو هیچ بلوک نظامی نبود و قرار نبود رقیب آمریکا در صحنه جهانی باشد».

این مقام ارشد با پرسیدن این سوال که چه کسی مسئول جنایت کشتار ۳ میلیون ویتنامی است، گفت: «چه دادگاهی دریای خون ریخته‌شده توسط آمریکا در آنجا و جاهای دیگر را محکوم کرد؟ هیچ کس! هیچ نهاد فراملی برای این اهداف ایجاد نشده است. اما تعداد قربانیان سیاست جنایتکارانه ایالات متحده امروز با قربانیان رژیم نازی قابل مقایسه است».

مدودف تصریح کرد: «پس چه کسی قرار است ما را محاکمه کند؟ کسانی که مردم را می‌کشند و بدون مجازات، مرتکب جنایات جنگی می‌شوند اما در ساختارهای بین‌المللی که توسط آنها تأمین مالی می‌شود محکومیت واقعی ندارند؟ کسانی که این‌مقدار به انحصار و مصونیت خود اعتقاد داشتند؟ کسانی که معتقدند حق قضاوت دیگران را دارند، اما خارج از صلاحیت هر دادگاهی هستند؟»

وی در پایان نوشت: «این روش برای روسیه جواب نمی‌دهد. آنها این را به خوبی درک می‌کنند. بنابراین، سگ‌های کثیف جنگی با واق‌های نفرت‌انگیز خود متوقف خواهند شد. اما ایالات متحده و حشرات بی‌ارزش آنها باید این کلمات کتاب مقدس را به خاطر بسپارند؛ قضاوت نکنید، مبادا مورد قضاوت قرار بگیرید، آیا روز بزرگ غضب او به خانه آنها نمی‌رسد و چه کسی می‌تواند با آن مقابله کند؟»

معاون شورای امنیت ملی روسیه پیش از این نیز با بیان اینکه مسکو اکنون هیچ رابطه‌ای با آمریکا ندارد، گفته بود نیازی هم به احیای روابط نیست زیرا ارتباط با واشنگتن برای کشورش زیان‌بار است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول