اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۳ شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی/ دُز چهارم واکسن تزریق شود

مدیر گروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به آخرین رنگ‌بندی انجام شده، سه شهرستان استان را در وضعیت زرد و سه شهرستان را در وضعیت آبی کرونایی بیان کرد.

۳ شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی/ دُز چهارم واکسن تزریق شود

صفر فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از افزایش محسوس موارد ابتلا به کرونا در استان قزوین طبق رصدهای انجام شده و موارد مراجعین به مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی، بخش خصوصی و خدمات جامع سلامت خبر داد و گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی انجام شده، تعداد دو شهرستان با وضعیت زرد کرونایی به سه شهرستان رسیده که شامل آوج،  تاکستان و آبیک می‌شود و شهرستانهای قزوین، بویین زهرا و البرز هم در وضعیت آبی قرار دارند. 

وی عادی انگاری و بی تفاوتی افراد در رعایت پروتکلهای بهداشتی را در دامن زدن به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در استان قزوین موثر دانست و افزود: طی سه هفته اخیر در بسیاری از استانهای کشور، منطقه، کشورهای اطراف و کشورهای قاره آمریکا، آسیا و اروپا و... گزارشات افزایش ابتلا به کرونا وجود دارد و بیانگر هشدار لازم در خصوص آغاز پیک جدید است که باید گفت کووید بسیار آرام روند افزایشی را طی می کند. 

مدیر گروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بر یادآوری و گوشزد مسئولان و نهادهای مردمی، رسانه ها، مسئولان شهری و شهرداریها و اطلاع رسانی در فضای مجازی و فیزیکی به مردم مبنی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی تاکید و ادامه داد: اعمال یک سری محدودیت ها در ادارات، بانکها و جلسات، رعایت فاصله گذاری در تجمعات و رعایت شیوه نامه ها به عنوان یک اصل باید دغدغه همه مسئولان در ستاد استانی و شهرستانی باشد.

حدود 43 درصد مردم دز سوم واکسن را دریافت کرده اند 

فیض اللهی بر تزریق واکسن دز یادآوری برای همه افراد بالای 12 سال تاکید و خاطرنشان کرد: افرادی که از نوبت قبلی واکسن آنها  ۶ ماه گذشته باشد میتوانند برای انجام واکسیناسیون دز یادآوری اقدام کنند که بهترین زمان، پیش از فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش چرخه انتقال و... است.

وی بیان کرد: بیش از 96 درصد مردم استان قزوین دز اول واکسن را دریافت کرده اند، حدود 90 درصد دز اول و دوم را تزریق کرده اند این در حالی است که حدود 43 درصد مردم استان، دز سوم را دریافت کرده اند و حدود، 20 درصد افراد 5 _ 12 سال هم واکسن زده اند. 

این مسئول افزود: ویروس کرونا ضعیف شده اما آتش زیر خاکستر است و از بین نرفته که با توجه به تعداد افراد حساس در جامعه و برقراری چرخه انتقال در بدن افراد منجر به جهش و تقویت ویروس شده که میتواند مانند گذشته فاجعه بیافریند. 

با انجام واکسیناسیون به موقع از روند افزایشی ابتلا به کرونا جلوگیری شود

مدیر گروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اذعان کرد: مردم نباید به شایعات موجود در فضای مجازی مبنی بر عدم تزریق واکسن توجه کنند و لازم است با انجام واکسیناسیون به موقع و رعایت شیوه نامه ها در تمام ابعاد مختلف از روند افزایشی ابتلا به کرونا جلوگیری کنند. 

فیض اللهی با اشاره به ذخیره 50 هزار دز واکسن در استان قزوین اما تزریق روزانه 200 تا 250 دز واکسن گفت: کمبودی در زمینه واکسن نداریم و از مردم درخواست می شود در تزریق واکسن حساس نباشند چرا که همه تاییدیه ملی را دارند و موثر هستند.  بر اساس ارایه مستندات از سوی افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند واکسن مورد قبول کشور مقصد تزریق می شود. 

وی با اشاره به اطلاع رسانی به مراکز مختلف در زمینه انجام واکسیناسیون گفت:  تقریبا همه واکسنها موجود است و روزهای آینده  از نظر کمی تعداد مراکز و واکسن های مورد نیاز تقویت می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول