اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«زکات تکواندو» در کرمانشاه اجرا شد/ کودکان بااستعداد محلات محروم شناسایی می‌شوند

رییس هیأت تکواندو استان کرمانشاه گفت: در راستای ترویج ورزش تکواندو و با همکاری و حمایت فدراسیون و در قالب طرح «زکات تکواندو»، این هیأت اقدام به ایجاد یک باشگاه تخصصی تکواندو در محله کم برخوردار «جعفرآباد» کرمانشاه کرده است.

«زکات تکواندو» در کرمانشاه اجرا شد/ کودکان بااستعداد محلات محروم شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی همتی، رییس هیأت تکواندو استان کرمانشاه در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: در قالب طرح زکات تکواندو در محله کم برخوردار جعفرآباد، ورزشکاران بدون اخذ شهریه و دریافت یک دست لباس تکواندو به صورت رایگان زیر نظر مربیان حرفه‌ای هیأت، تکواندو تمرین کرده و استعدادیابی می‌شوند.

وی یادآور شد: در پایان سال ۱۴۰۰ علی‌رغم تمامی مشکلاتی که به واسطه ترویج بیماری کرونا در جامعه به وجود آمد، براساس سامانه ثبت‌نام فدراسیون تکواندو، استان کرمانشاه دارای ۱۵ هزار و ۶۲۶ ورزشکار در قالب ۵۴ باشگاه ورزشی است و براساس تعداد بیمه شده ورزشی هیأت پزشکی ورزشی استان، ۱۰ درصد جامعه آماری ورزشکاران استان کرمانشاه به این رشته ورزشی تعلق دارد.

رییس هیأت تکواندو استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری موفق شدیم در مسابقات جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا سه مدال طلا و سه برنز توسط خانم‌ها کوثر اساسه، فاطمه کریمی و آتوسا پروین و آقایان آرین سلیمی و مهدی بهرامی آذر کسب کنیم و در مسابقات لیگ آینده‌سازان تکواندو در قالب تیم جهان فولادغرب در جایگاه چهارم قرار گرفتیم.

وی با انتقاد از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از این هیأت، گفت:  یک اداره توانمند و با دانش کافی باید براساس ارزیابی و استعداد هر هیات ورزشی باید برای آن اداره منابع مالی پایدار تامین و هیأت‌های ورزشی بر اساس این منابع مالی پایدار برنامه‌ریزی پایدار را ایجاد کنند؛ اما حجم حمایت این اداره کل علی‌رغم میزبانی در مسابقات لیگ، از ابتدای سال 1401 مبلغ 5 میلیون تومان بوده است. و بخشی از این مبلغ جهت اخذ برخی امکانات از خود اداره کل باید هزینه شود.

همتی در پاسخ به این سئوال که برنامه این هیأت در خصوص ترویج تکواندو در روستاهای کشور چیست؟،گفت: این هیأت ظرفیت آن را دارد که با حمایت مسؤولین مربوطه و در قالب طرح زکات تکواندو، این رشته ورزشی را در تمامی روستاهای دارای ظرفیت برده و از استعداد و توانایی‌های آن‌ها استفاده کند.

رییس هیأت تکواندو استان کرمانشاه با تقدیر از عملکرد آرین سلیمی و کوثر اساسه در این هیأت، گفت: پس از قهرمانی ورزشکاران مستعد و توانمند ادوار گذشته هیأت تکواندو استان کرمانشاه، این چالش وجود داشت که آیا این هیأت می‌تواند جایگزین مناسبی برای این ورزشکاران پیدا کند و خدارا شکر با حضور قهرمانان توانمندی همچون کوثر اساسه و آرین سلیمی در قامت تیم ملی و کسب عناوین بزرگ ملی در کنار افتخارآفرینی مستمر مهدی بهرامی‌آذر در پاراتکواندو، این دغدغه از بین رفته است.

وی با بیان این مطلب که حضور در لیگ برتر بزرگسالان کشور ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: کرمانشاه ظرفیت و توانایی‌های بسیار زیادی برای حضور در لیگ برتر تکواندو کشور دارد اما حضور در لیگ برتر تکواندو بزرگسالان بدون در نظر گرفتن هزینه دستمزد و یا پاداش ورزشکاران حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و تامین این مبلغ برای هیأت تکواندو استان بسیار سخت و مشکل است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول