اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تقویت ارتباط بین کسب‌و‌کارهای مختلف لازمه توسعه روابط اقتصادی با کشورها

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت با خیلی از کشورها روابط سیاسی خوبی دارد اما چون ارتباط بین کسب و کارها به شکل درست برقرار نشده است، روابط اقتصادی مطلوب نیست.

تقویت ارتباط بین کسب‌و‌کارهای مختلف لازمه توسعه روابط اقتصادی با کشورها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه سه‌شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان با بیان اینکه در بحث صادرات فقط مبلغ مهم نیست، بلکه ترکیب صادرات هم مهم است؛ اظهار کرد:باید ببینیم کالای ما چقدر فناوری پایه است و برای این صادرات چقدر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید صادرکننده کالایی باشیم که اشتغال و فناوری بالایی داشته باشد؛ افزود: ما باید به سمت افزایش کیفیت صادرات برویم و در صادرات علاوه بر تراز مالی، باید تراز فناوری، تراز سرمایه‌گذاری، تراز انرژی و تراز اشتغال را نیز در نظر بگیریم و این معیار ما برای صادرکنندگان در سال جاری است.

فاطمی‌امین افزود: اگر صادرات بخواهد پایدار باشد، باید بین کسب و کارهای مختلف ارتباط برقرار شود؛ دولت با خیلی از کشورها روابط سیاسی خوبی دارد اما چون ارتباط بین کسب و کارها به شکل درست برقرار نشده است، روابط اقتصادی مطلوب نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارهایی در این زمینه انجام شده، گفت:ارتباط استانی در داخل و خارج در حال برنامه‌ریزی است؛ مثل آنچه که در حال حاضر بین استان اصفهان با سن پیترزبورگ روسیه در حال برقراری است.

وی با بیان اینکه نباید با عوض شدن دولت‌ها، روابط بین کسب و کارهای مختلف هم تغییر کند، گفت: ایران باید در جایگاه مناسبی در زنجیره‌های تأمین بین‌المللی قرار گیرد؛ یعنی ما نباید در تجارت خارجی فقط دوجانبه فکر کنیم بلکه باید به سمت سرمایه‌گذاری مشترک حرکت کنیم؛ همچنین باید در حلقه‌های مؤثر زنجیره‌های بین‌المللی قرار بگیریم و به عبارت دیگر روابط تجاری باید نقطه قدرت ما باشد.

فاطمی‌امین با اشاره به بحث واگذاری اختیارات به استان‌ها هم تصریح کرد: اولویت ما باید تسهیل‌گری و تنظیم‌گری باشد؛ البته مداخله نباید روزمره و بدون برنامه باشد چرا که این کار موجب می‌شود ثبات اقتصادی از بین برود.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول