اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش ۴۶ درصدی ترافیک جاده‌ای در خراسان‌شمالی/ تردد بیش از ۲۷ میلیون خودرو در محورهای استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی از تردد ۲۷ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۶۱۴ خودرو طی سه ماه نخست سال جاری در محورهای برون شهری استان و افزایش ۴۶ درصدی ترافیک در ورودی و خروجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۴۶ درصدی ترافیک جاده‌ای در خراسان‌شمالی/ تردد بیش از ۲۷ میلیون خودرو در محورهای استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: ۲۷ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۶۱۴ خودرو طی سه ماه نخست سال جاری در محورهای برون شهری استان تردد دارند.

وی از افزایش ۴۶ درصدی ترافیک در ورودی و خروجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۲ هزار خودرو وارد استان و بیش از ۲ میلیون و ۵۱۱ خودرو از محورهای استان خارج شدند که در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۴۶ درصد و ۴۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی بیشترین متوسط تردد روزانه سه ماهه گذشته را محور بجنورد_شیروان و بالعکس ذکر کرد و افزود: طی این مدت، محور دارای بیشترین تردد (براساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) چمن بید - جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس و اسفراین - بجنورد (بجنورد) و محور دارای کمترین تردد (بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور)، صفی آباد - گراتی و بالعکس و سنخواست - جاجرم و بالعکس بوده است همچنین محورهای شیروان - فاروج و بجنورد - شیروان (سیساب) بیشترین سرعت متوسط را داشتند.

به گفته شهامت، حدود ۱۴ درصد تردد ورودی استان بیشتر از ۲ روز ماندگاری در استان داشته‌اند همچنین بیشترین تردد وسایل نقلیه مربوطه به خراسان‌رضوی،گلستان و مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: از کل تردد ثبت شده در محورهای خراسان‌شمالی، ۸۹ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک و بقیه مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

انتهای‌پیام/ز/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول