اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اختصاص یکی از سالن‌های تئاتر شهر به نمایش عروسکی/ به راه‌اندازی روند تولید نمایش عروسکی فکر می‌کنیم

دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی گفت: هدفمان این است جشنواره‌ای با شکوه برگزار کنیم و روند تولید نمایش عروسکی که ۴ سال است متوقف و کند شده را مجددا راه اندازی کنیم.

اختصاص یکی از سالن‌های تئاتر شهر به نمایش عروسکی/ به راه‌اندازی روند تولید نمایش عروسکی فکر می‌کنیم

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای نوزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی روز سه‌شنبه چهاردهم تیر ماه، با حضور کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی و هادی حجازی‌فر دبیر این رویداد در محل تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

در ابتدای نشست هادی حجازی‌فر دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی، شروع ثبت نام در این جشنواره را از ۱۴ تیرماه اعلام کرد و گفت: تلاش کردیم تا فراخوان جشنواره بر اساس آسیب شناسی دوره‌های قبل طراحی شود تا بتوانیم به اهدافی که مدنظرمان هست برسیم. همچنین تلاش کردیم تا این فراخوان جامع و کامل باشه، طبعا ایرادهایی وجود دارد ولی ما تلاش کردیم تا این موارد را به حداقل برسانیم.
وی افزود: خیلی شفاف در هر مقطعی از جشنواره احساس کنیم که اشتباه کرده‌ایم بلافاصله اصلاح می‌کنیم.
حجازی فر ادامه داد: هدفمان این است جشنواره‌ای با شکوه را برگزار بکنیم و روند تولید نمایش عروسکی که ۴ سال است متوقف و کند شده را مجددا راه اندازی کنیم.
دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تصریح کرد: با مساعدت آقای نظری و آقای سالاری قرار است اتفاقات خیلی بزرگی در جشنواره عروسکی بیفتد و امیدواریم که از دیگر نهاد‌های دولتی از جمله وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران از این جشنواره حمایت شود.

وی با اشاره به فراخوان این جشنواره توضیح داد: جشنواره در ۳ بخش بر اساس مخاطب برگزار می‌شود که در مجموع ۴۰ کار پذیرفته شده خواهیم داشت و اگر امیدوار باشیم که تعداد کارهای ارسالی در مرحله بازیینی بیشتر باشد تعداد آثار پذیرفته شده را نیز افزایش خواهیم داد.
حجازی فر با اشاره به حمایت جشنواره از گروه‌های نمایشی افزود: برای کمک به گروه‌های جوان به ۲۰ گروه رد شده در مرحله بازبینی کمک مالی اعطا خواهیم کرد. همچنین مبلغ ۳۰ تا ۵۰ میلیون برای بخش بزرگسال و مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیون برای فضای باز حمایت در نظر گرفته شده است که به نسبت برآوردهای هزینه انجام شده در گروه‌ها تخصیص داده می‌شود.
وی افزود: در حال رایزنی با شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا به گروه‌های نمایشی وصل شوند و یک جایزه هم برای این افراد در نظر گرفته شده است. در هر بخش هم ۲ جایزه اهدا می‌شود که ۱۵ و ۱۲ میلیون در هر بخش خواهد بود ولی در‌بخش ساخت عروسک ۳ جایزه خواهیم داشت.
حجازی‌فر به بودجه جشنواره تئاتر عروسکی اشاره کرده و گفت: بودجه جشنواره نسبت به دوره قبل ۴۰۰ درصد افزایش داشته است البته شاید اگر غیر از آقای سالاری کس دیگر‌ی در راس مدیریت حضور داشت و این افراد چهره دانشکاهی و تئاتری نداشتند و با تئاتر عروسکی آشنا نبودند این اتفاق نمی‌افتاد.
حجازی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: بودجه جشنواره از تئاتر هزینه می‌شود و ما تلاش داریم تا این هزینه‌را به جیب تئاتر بازگردانیم و به شخصه معتقدم که تئاتر عروسکی توانایی خودگردان شدن را دارد.

همچنین در ادامه این نشست کاظم نظری مدیرکل‌هنر‌های نمایشی در رابطه با اجرای عمومی نمایش‌های عروسکی در طول سال بیان کرد: در‌نظر داریم تا یکی‌ از سالن‌های تئاتر شهر را در اختیار نمایش عروسکی قرار دهیم و به این موضوع فکر کردیم تا با کمک‌های عزیزان و وزارت ارشاد این کار را انجام داده تا این گونه از نمایش در طول سال هم اجرا شود.

در پایان‌این نشست هادی حجازی‌فر از وضعیت خریم تئاتر شهر گلایه کرده و عنوان کرد: امیدواریم که یک بار برای همیشه وضعیت حریم تئاتر شهر حل شود. ما نگران شاد پیمایی جشنواره و امنیت افرادی که در آن حضور دارند هستیم.

همچنین کاظم نظری در‌ این رابطه گفت: از همه عزیزان و رسانه‌ها مدد میخواهیم تا بتوانیم مسئله حریم تئاتر شهر را زودتر حل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول