اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای 6 سند جدید همکاری بین تاجیکستان و ازبکستان

وزارت کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان از امضای 6 سند جدید همکاری بین این کشور و ازبکستان خبر داد.

امضای 6 سند جدید همکاری بین تاجیکستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چارچوب سفر یک هیات بلندپایه ازبکستان به تاجیکستان، بین دو کشور 6 سند جدید همکاری به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، به ویژه مقامات دو کشور پروتکل همکاری بین وزارت کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان و وزارت اشتغال و روابط کاری جمهوری ازبکستان و موافقتنامه سه‌جانبه همکاری بین این وزارتخا‌نه‌ها و گروه مدیریت پروژه «بهبود مهارت‌ و اشتغال» امضا شدند.

همچنین دو طرف پروتکلی را بین موسسه دولتی «مرکز آموزش بزرگسالان تاجیکستان» و مرکز «ایشگا مرحمت» شهر تاشکند و یادداشت‌تفاهمی بین «مرکز آموزش پیشرفته و بازآموزی نیروی کاری، مهاجرت و سیستم اشتغال» وزارت کار، مهاجرت  و اشتغال اهالی تاجیکستان و دوره‌ آموزشی پیشرفته برای کارمندان ارگان‌های وزارت اشتغال و روابط کاری ازبکستان امضا کردند.

پروتکل همکاری در زمینه آموزش حرفه‌ای ابتدایی بین لیسیوم فنی حرفه‌ای شهر پنجیکنت و مرکز آموزش حرفه‌ای اتباع بیکار شهر سمرقند و پروتکل همکاری بین ریاست وزارت کار و اشتغال شهر پنجیکنت تاجیکستان و اداره کل اشتغال منطقه سمرقند در مورد همکاری بیشتر بین ساختارهای وزارتخانه‌های مربوطه دو کشور، از جمله دو سند دیگر امضا شده در چارچوب سفر هیات ازبکی به «دوشنبه» است.

طبق این گزارش، در چارچوب این دیدارها تقویت دوستی و همکاری بین تاجیکستان و ازبکستان، روابط بین وزارتخانه‌ و ادارات مربوطه دو کشور گسترش و تبادل تجربیات نهادهای دولتی به یک سنت تبدیل شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول