اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رسانه ها در عین امیدآفرینی، مطالبه گر باشند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: رسانه ها باید هم امید آفرین باشند و هم اینکه مطالبه گری کنند چرا که اگر جامعه ساکت باشد خطرناک می شود.

رسانه ها در عین امیدآفرینی، مطالبه گر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز قلم برگزار شد، اظهار کرد: تاکید خداوند متعال بر اهمیت قلم در آیات قرآن، نشان از اهمیت ویژه آن دارد و از این رو مصادیق قرآنی در خصوص اهل قلم فراوان وجود دارد. 

وی افزود: خداوند متعال قلم را با کرامت پیوند زده و به انسان تاکید کرده که کرامت پل ارتباط همه انسان ها است.

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم از دایره عدالت خارج نشویم که در این مسیر حضرت علی(ع) می تواند الگوی خوبی برای بشریت باشد چرا که رفتار حضرت، سرمایه بشری است و ضرورت دارد که از آن صیانت شود.

امام جمعه قزوین یاد آور شد: هر تولید محتوای ما باید خمیر مایه ای از کرامت داشته باشد و بنابراین مبانی کرامت باید در جامعه تسری یابد.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با کرامت به جایگاه رفیعی رسید، گفت: معتقدم زمانی که شما خبرنگاران در مورد یک موضوع قلم بدست می گیرید  بصیرتی طلوع کرده و گویی همه ابزارها کمک می کنند تا شما بنویسید و تاثیرگذار باشید.

وی عنوان کرد: جناح ها فرصتی برای تضارب آرا هستند و اگر جامعه تک صدایی شود به سمت اضمحلال می رود بنابراین نباید کاری کنیم که یک جناح منزوی شود چراکه همه متضرر خواهیم شد. 

آیت الله عابدینی افزود: رسانه ها باید هم امید آفرین باشند و هم اینکه مطالبه گری کنند چرا که اگر جامعه ساکت باشد خطرناک می شود. 

وی ادامه داد: همه باید ادبیات عدالت خواهی را بلد باشیم و درست و اصولی بیان کنیم اما اگر در مقابل آسیب ها و فسادها سکوت شود همه آسیب می بینند.

نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد: رسانه ها باید جهاد تبیین را جدی بگیرند چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است و در شرایطی که رسانه های بیگانه جنایت رژیم شاه را پنهان می کنند ما باید بصیرت افزایی کنیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: همه جنایات آمریکا را دیده ایم که چگونه حقوق کودک و زنان را نادیده گرفتند و امروز هم اگر برخی رسانه های غربی آمریکا را قدیس نشان می دهند، رسانه ها و اهل قلم داخلی وظیفه دارند در این زمینه حساس باشند و روشنگری کنند تا همه به این جنایات آگاهی یابند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز با چالش های جدی در حوزه بحران آب، فرونشست زمین و جمعیت مواجه هستیم و باید این موضوعات را جدی بگیریم که در این راستا رسانه ها و ائمه جمعه و جماعت باید مشکلات جامعه را شناسایی کرده و به روشنگری بپردازند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول