اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

یادداشت| مناطق آزاد هاب ترانزیتی کشور

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌عنوان هاب ترانزیتی کشور دروازه‌های تجارت با کشورهای اوراسیا از طریق تسهیل فرآیندهای تجاری نقش به سزایی در توسعه تجارت ایفا می‌کنند که بندر کاسپین به عنوان بزرگ‌ترین بندر شمال کشو، نقش پررنگی در رونق وضعیت اقتصادی کشور دارد.

یادداشت| مناطق آزاد هاب ترانزیتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، مهندس کسری احسانی مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین در یادداشتی نوشت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌عنوان هاب ترانزیتی کشور دروازه‌های تجارت با کشورهای اوراسیا از طریق تسهیل فرآیندهای تجاری نقش به سزایی در توسعه تجارت ایفا می‌کنند.

منطقه آزاد انزلی با موقعیت ویژه واقع‌شدن در کرانه دریای خزر و مسیر کریدور بین‌المللی شمال -جنوب، خیز بلندی برای توسعه تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر و افزایش ترانزیت برداشته است.

افزایش سهم تجارت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و برای آنکه در بلندمدت جایگاه مناسب اقتصادی برای کالاهای صادراتی و وارداتی داشته باشد در گرو فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب بندری بخصوص در بنادر شمالی کشور است که گیلان وزن سنگینی در این زمینه دارد.

دراین‌بین بندر کاسپین بزرگ‌ترین بندر شمال کشور با همت بخش خصوصی درحال‌توسعه روزافزونی است که می‌توان به افزایش ۳۰ هزار تن مخازن که درمجموع به ۹۵ هزار تن ظرفیت مخازن افزوده می‌شود و همچنین افزاش سه هکتاری پس‌کرانه جهت بارانداز کالاهای صادراتی و وارداتی را می‌توان اشاره کرد که تاکنون به زیرساخت‌های بندر کاسپین اضافه شده و همچنان طبق برنامه‌ای مدون درحال‌توسعه بیش‌ازپیش است.

علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب جهت فعالیت‌های اقتصادی، هم‌زمان به دنبال ایجاد تعاملات بازرگانی جدیدی در حوزه واردات و صادرات در بخش خصوصی را پیش گرفتیم که در ایجاد روابط اقتصادی مستقیم با کشور روسیه در بلندمدت به جایگاه مناسب اقتصادی، برای کالاهای صادراتی و وارداتی را داشته باشیم؛ زیرا اعتقاد داریم فقط با ساخت زیرساخت و بندر  و انبار نمی‌توان دستاورد اقتصادی کسب کرد و می‌بایست هم‌زمان در کنار ایجاد زیرساخت‌ها بستر این نوع فعالیت بازرگانی را محیا کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول