اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
سایه سنگین تنش آبی بر سر مردم ثلاث باباجانی/ فرماندار: مشکل آب «میرآباد» به حداقل می‌رسد تنش آبی یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های شهرستان ثلاث باباجانی است که در شهر میرآباد بیشتر احساس می‌شود به طوریکه برخی از روستاهای آن از آب آلوده و غیر بهداشتی چشمه‌ها استفاده می کنند.
۱۴۰۱-۴-۱۴ ۰۹:۲۷ http://fna.ir/1q030g
0

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهر میرآباد با ۴۶۰ مشترک آب و فاضلاب و جمعیتی بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از توابع شهرستان ثلاث باباجانی است که این روزها با بحران جدی تنش آبی مواجه هستند.

آب شهر میرآباد قبلا از سراب شیان که نزدیک ۳۰ لیتر در ثانیه بود تامین می‌شد که متأسفانه با کاهش نزولات جوی و خشکسالی، آبدهی این سراب با کاهش مواجه شد و این افت فشار و قطعی آب شرب شهر را در پی داشته، البته با دستگاه تانکر سیار به منطقه آبرسانی می‌شود ولی جوابگوی نیاز جمعیت منطقه نیست.

به گفته اهالی این شهر، بی‌آبی آن‌ها را مجبور به قطع درختان باغات کرده، و آن‌ها را به سمت استفاده از آب آلوده و غیربهداشتی چشمه‌ها سوق داده که همین تهدیدی برای سلامتی آن‌ها شده است.

 

«بیان مشکلات بی‌آبی مردم شهر میرآباد و روستاهای تابعه از زبان یکی از شهروندان این شهر »

فرامرز باوندپور فرماندار ثلاث باباجانی در این خصوص، اظهار کرد: تنش آبی یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های شهرستان است که سال‌ها است برای آن چاره‌ای اندیشیده نشده و امروز موجب شده است در اکثر روستاها ما شاهد تنش آبی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از مان قبول مسؤولیت در این شهرستان، چندین جلسه با مدیران کل و استاندار در خصوص رفع مشکلات ناشی از تنش آبی برگزار کرده‌ایم و توانسته‌ایم قدم‌های خوبی برداریم اما کافی نیست و تا رسیدن به وضعیت مطلوب نیاز به پیگیری دارد.

فرماندار ثلاث باباجانی ادامه داد: بعد از شناسایی مشکلات با دستور استاندار در این سه ماه تلاش‌های ویژه‌ای برای رفع مشکل آب انجام داده‌ایم.

وی افزود: دو چاه دستی که از آبدهی خوبی برخوردار است؛ ادامه این پروژه به پیمان رفته و ان‌شاء‌الله به زودی آب این چاه‌ها به مدار آب شهر میرآباد اضافه خواهند شد.

باوندپور گفت‌: در کنار اقدامات یادشده ۲ تانکر آبرسان نیز اقدام به آبگیری مخزن شهر میرآباد خواهند کرد و تا پایان هفته یک تانکر ۱۴ هزار لیتر دیگر به تانکرهای آبرسان اضافه خواهد شد و در مجموع پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده مشکل آب به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: به صورت شبانه‌روز در حال پیگیری و رفع مشکلات هستیم و امیدواریم با همکاری و همدلی مردم بحران و تنش آبی را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/پ

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول